واکنش سفیر ایران در افغانستان به صحبت های پمپئو

سفیر ایران در افغانستان با انتشار بیانیه ای به صحبت های اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا بهرامی، سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با انتشار بیانیه ای به صحبت های اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا پاسخ داد:

«صلح خواست عمومی جامعه افغانستان بوده و هر ساز و کاری که برای تحقق این آرزوی دیرینه؛ مورد توافق دولت، جریانات سیاسی و مردم این کشور باشد، ازحمایت کامل و صد درصدی جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود. بدیهی است برقراری هرچه سریعتر ثبات و امنیت پایدار در افغانستان؛ در راستای منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران بعنوان همسایه بلافصل افغانستان با مرزهای طولانی آن است و برهمین اساس ما همواره حامی صلح بوده و خواهیم بود.

سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون بر عدم تسری اختلافات خود با دیگر کشورها در محیط داخلی افغانستان بوده و امیدوار است که دیگر کنشگران نیز به این اصل وفادار باشند.

به نظر می‌رسد تحقق و پایداری هر فرایند صلحی در گرو برخورداری از حمایت مردم و دولت افغانستان بوده و پای‌بندی به اصل شفافیت در اطلاع‌رسانی پیرامون جزئیات مذاکرات جاری، روشی مناسب‌تر و موثرتر از فرافکنی‌های صورت گرفته ازطریق طرح اتهامات غیرمستند و غیرسازنده است که بیشتر درصدد پرکردن خلا عدم درک صحیح از واقعیات و ضعف عملکردی نسبت به شرایط موجود می‌باشد.»

به گزارش ایمنا مایک پمپئو وزیر امور خارجه افغانستان چندی پیش با تاکید بر اینکه پیشرفت روند صلح افغانستان به نفع تمامی بازیگران منطقه است، در بخشی از اظهارات خود عنوان کرده بود: «تلاش ها برای برهم زدن روند صلح در افغانستان به سود ایران نخواهد بود. امیدوارم تهران این را درک کند.»

کد خبر 380635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.