فقدان نشاط اجتماعی و فرهنگی دلیل گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد است

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: اعتیاد یک پدیده جهانی است که باید با ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی جوانان را از این پدیده شوم نگه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز( پنجشنبه) در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی در ترانزیت کشور افغانسان قرار دارد بنابراین باید با تمام توان در عرصه پیشگیری از این پدیده شوم اقدام شود.

وی با بیان اینکه دلیل گرایش برخی جوانان به پدیده شوم اعتیاد فقر فرهنگی و اجتماعی است، گفت: اعتیاد یک پدیده جهانی است و باید با ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی جوانان را از این پدیده شوم مصون نگه داریم.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه نیروی انتظامی پیش قراول جبهه مبارزه با مواد مخدر است که تقدیم شهدای بی شمار در این عرصه  گواه بر این ادعاست، گفت: همکاری در مبارزه با مواد مخدر خرد جمعی را می‌طلبد.

وی از تأسیس کنگره ۶۰ با هدف پیشگیری از اعتیاد در گلپایگان خبر داد و گفت: این کنگره با جذب معتادین آموزش‌های لازم را در جهت پیشگیری از اعتیاد به جوانان ارائه می‌دهد.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: نهادهای غیر دولتی شهرستان مانند انجمن همیاران سلامت و ان جی اوها ورود پیدا کردند و در صورت ورود دیگر مراکز برای پیشگیری در جهت اعتیاد جوانان از هر نوع همکاری کوتاهی نخواهیم کرد.

در ادامه حسن مرادی رییس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه معتادین برای ترک اعتیاد می‌توانند به صورت رایگان به کنگره ۶۰ مراجعه کنند، اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم درعرصه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد است.

وی گفت: برای پیشگیری موثر از اعتیاد جوانان لازم است که والدین هوشیاری همیشگی نسبت به رفتار جوانان انجام دهند.

به گزارش ایمنا، در پایان همایش از دو پرسنل نیروی انتظامی که در عرصه مبارزه با مواد مخدر به درجه جانبازی نائل شدند تقدیر شد.

کد خبر 380629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.