مرکز مراقبت الکترونیک زندانیان اصفهان راه‌اندازی شد

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان گفت: همزمان با هفته قوه قضائیه مرکز مراقبت الکترونیک زندانیان اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدحسین آقایی اظهار کرد: در اجرای مواد ۲۵۲ و ۵۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ به همراه اصلاحات و الحاقات بعدی، با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان و فراهم شدن بستر مورد نیاز از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، مرکز مراقبت الکترونیک قضایی راه اندازی گردید و پابند الکترونیک برای ۳ نفر از زندانیان واجد شرایط که احکام آنها قبلاً در محدوده شهری اصفهان صادر شده بود، نصب و فعال شد.

وی افزود: این طرح صرفاً جهت افراد واجد شرایط طبق قانون و شیوه نامه مزبور اجرا گردیده و کاهش مشکلات خانواده زندانیان و ارتقای حقوق شهروندی از جمله مزایای آن می باشد.

آقایی تأکید کرد: در این طرح زندانی بدون آنکه پابند وی قابل رؤیت باشد به زندگی روزانه خود در محدوده نظارتی تعیین شده توسط دادگاه مشغول می گردد در حالی که اطلاعات تردد او به طور پیوسته ثبت و مشاهده می شود و در صورت تخلف از محدوده نظارتی و عدم توجه به تدابیر و دستورات دادگاه، در حکم وی در این خصوص تجدیدنظر می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان در پایان تصریح کرد: وضعیت حدود ۳۰ زندانی متقاضی پابند الکترونیک در حال بررسی است و در صورت احراز شرایط مورد نیاز ظرف یک ماه آینده تحت نظارت الکترونیک قرار خواهند گرفت.

کد خبر 380625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.