همایش بزرگداشت صائب تبریزی در صائبیه برگزار می شود

۱۰ تیرماه همایش بزرگداشت صائب تبریزی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و با همکاری شهرداری منطقه یک و چند انجمن ادبی شهر اصفهان، در باغ صائب برگزار می شود.   

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هفتمین همایش صائب تبریزی با همکاری شهرداری منطقه یک اصفهان، مجمع ادبی استان، انجمن ادبی صائب و موسسه فرهنگی هنری آوای جاوید در محل آرامگاه این شاعر در خیابان صائب اصفهان (صائبیه) برگزار می شود.  

این مراسم دوشنبه ۱۰ تیرماه ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه با حضور علاقمندان و اهالی فرهنگ و ادبیات و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار می‌شود.    

تجلیل از پنج پیشکسوت ادبی استان اصفهان، شعرخوانی و سخنرانی در مورد زندگی و شخصیت صائب تبریزی از جمله برنامه های هفتمین همایش صائب تبریزی است.

صائب تبریزی در سال ۱۰۰۰ هجری در تبریز زاده شد. خانواده وی در زمان شاه عباس اول صفوی از تبریز کوچ کرده و در محله عباس‌آباد اصفهان ساکن شدند. شاه عباس دوم صفوی به او مقام ملک‌الشعرایی داد. صائب هشتاد سال زندگی کرد و در اصفهان دیده از جهان فروبست. آرامگاه این شاعر در اصفهان، در خیابان صائب، در محله‌ای از منطقه ۱ شهر اصفهان واقع است که در زمان حیات او معروف به تکیه میرزا صائب بود.

کد خبر 380623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.