آنچه باید در نگهداری از کفش هایتان بدانید

حالا دیگر به بهانه اوضاع اقتصادی هم که شده باید در نگهداری از کفش ها دقت بیشتری کرد تا عمر طولانی تری داشته باشند و نیازی به تعویض زودهنگام آنها نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارهای زیادی هستند که می توانید برای نگهداری از کفش هایتان در راستای طولانی تر شدن عمر آنها انجام دهید که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می شود. 

۱_  کفش ها را بعد از هربار استفاده در جاکفشی یا کمد نچپانید! ابتدا آنها را در معرض هوای آزاد قرار دهید، سپس داخل آن را روزنامه قرار دهید. این کار هم باعث جذب رطوبت و عرق پا می شود و هم مانند یک قالب عمل می کند تا کفش، فرم خود را حفظ کند. کار سختی نیست، فقط کمی صبر می خواهد و حوصله!

۲_ اگر کفشتان چرمی است ، به این نکات دقت کنید : هفته ای یک بار آن را واکس بزنید. قبل از واکس زدن، با وازلین کفشتان را چرب کنید تا بعد از واکس براق شود. اگر لکه چربی روی کفشتان ریخت، آن را با اَستون تمیز کنید.   

۳_ برای از بین بردن لکه ها روی کفش سفید، از محلول سفید کننده استفاده کنید. اگر جنس کفش هایتان کتان است، مخلوطی از آب و نشاسته را روی آن اسپری کنید. این کار باعث می شود کفشتان نو تر به نظر آید. برای شستن این کفش ها از یک مسواک و شامپوی فرش و موکت استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید. 

۴_ معولا در فصل تابستان به دلیل تعریق زیاد پا، روی کفش سفیدک یا شوره میزند. برای برطرف کردن آن از مخلوط آب و سرکه به میزان مساوی استفاده کنید و بگذارید در فضای باز خشک شود. برای خشک کردن کفش هرگز از وسایل گرم کننده استفاده نکنید. 

۵_  برای تمیز کردن کفش های جیر از مداد پاک کن استفاده کنید. روش تمیز کردن کفش های سفید و رنگ روشن هم به این گونه است : مقداری خمیر دندان یا شیرپاک کن را روی تکه ای پنبه بمالید و کفش را تمیز کنید و سپس با آب شستشو دهید. 

۶_ اگر کفشتان غیر چرمی است و لکه روغنی روی آن ریخته است، کافی است کمی پودر بچه روی آن بپاشید تا چربی را به خود جذب کند. 

کد خبر 380619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.