احیا ۳۰ خانه و سرای تاریخی در منطقه سه

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از صدور ۱۰ پروانه ساختمانی برای احداث هتل در این منطقه خبر داد و گفت: امیدواریم این هتل‌ها تا سه سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه سه شهرداری اصفهان در هسته مرکزی شهر اصفهان قرار دارد و با توجه به بافت تاریخی و ارزشمند آن از پتانسیل قابل توجهی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

وی افزود: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و اقدامات مؤثر شهرداری در بافت قدیمی و تاریخی از جمله طرح احیاء میدان امام علی (ع) و پروژه های مجاور آن، پیاده راه‌سازی چهارباغ عباسی، ساماندهی، کف‌سازی و بدنهسازی محورهای تاریخی، طرح بهبود محیط بافتهای قدیمی و ... موجب شده تا سرمایه‌گذاران علاقهمند بناهای تاریخی به این حوزه ورود پیدا کنند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ خانه و سرای تاریخی در حال احیاء است که در آینده‌ای نزدیک به بهره بردای خواهد رسید، تصریح کرد: اغلب بناهای مذکور مربوط به دوره صفوی بوده و در محدوده اطراف میدان امام علی(ع)، میدان امام (ره) و بازار بزرگ اصفهان است و پس از پایان احیاء آنها در نقشه‌های جغرافیایی نقطه‌گذاری خواهد شد.

وی گفت: کاربری مورد استفاده این بناها شامل نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، نمایشگاه آثار هنرمندان اصفهانی، اقامتگاه سنتی، رستوران، کافی شاپ و ... است و با راه اندازی آنها روح تازه‌ای در کالبد شهر تاریخی اصفهان دمیده خواهد شد.

کارگر خاطرنشان کرد: علاوه بر احیاء این بناها، تاکنون تعداد ۱۰ پروانه برای احداث هتل در منطقه سه صادر شده که امیدواریم این هتل‌ها تا سه سال آینده احداث و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای احیاء و بازآفرینی بافت تاریخی با بودجه‌ای بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال به میدان آمده‌ایم و امیدواریم تمام این تلاش‌ها موجب رونق گردشگری در شهر اصفهان شود.

کد خبر 380610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.