گرد و خاک میهمان اصفهانی‌ها/مراتع فیروزکوه طعمه حریق شد

در بسته خبری امروز از آتش‌سوزی در مزارع گندم باغستان تا دوخطه شدن راه‌آهن قزوین زنجان تا ۱۴۰۰ و مشکل واحدهای تولیدی قم در تأمین نقدینگی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکز کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

برخورد قانونی با کاشت بدون مجوز گیاه شاهدانه در ابرکوه

یزد: محمدعلی اکرمی، بخشدار بخش بهمن گفت: کشت گیاه شاهدانه بدون مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی جرم بوده و با متخلفان از طرق قانونی برخورد خواهد شد.

با احتکار کنندگان برخورد جدی می‌شود

یزد: بهروز شهابی زاد، فرماندار اردکان با اشاره به لزوم ثبت‌نام صنوف و واحدهای نگهداری در سامانه جامع انبارها گفت: با احتکار کنندگان برخورد جدی می‌شود.

هشدار دادستانی یزد در خصوص استفاده از دستگاه‌های تولید ارزهای دیجیتال

یزد: دادستانی یزد در خصوص خریدوفروش دستگاه‌های تولید ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین و استفاده از برق عمومی و صنعتی جهت این‌گونه فعالیت‌ها هشدار داد.

*****************************************************************************************************************

مهار آتش‌سوزی تانکر گازوئیل در محور اراک ـ توره

مرکزی: مسعود آقازیارتی، رییس سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: آتش‌سوزی یک تانکر ۳۰ هزار لیتری گازوئیل در محور اراک ـ توره با حضور آتش نشانان ۴ ایستگاه آتش‌نشانی مهار و خاموش شد.

کاهش ۱۶ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی

مرکزی: کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش ۱۶ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی برون شهری در سه ماهه اول امسال در این استان خبر داد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی آغاز شد

مرکزی: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی با نمایش«این زمان و آن زمان» به میزبانی دلیجان آغاز شد.

***************************************************************************************************************

کاهش ۳ درصدی تعداد مصدومان تصادفات در استان قم

قم: حمید صدیقی آخا، مدیرکل پزشک قانونی استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۴۳۰ نفر هم در تصادفات در استان مصدوم شدند که این رقم نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشت.

نقدینگی مشکل نیمی از واحدهای تولیدی راکد در استان قم

قم: اسرافیل شعاعی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: مشکل نیمی از واحدهای تولیدی راکد استان، بحث نقدینگی است و مشکل بقیه این واحدها هم مسائل دیگر است.

امضای تفاهم نامه با ۲۷۰۰ مشترک برق در استان قم برای کاهش پیک مصرف

قم: داود سلیمانیان، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان قم از امضای تفاهم نامه با دو هزار و ۷۰۰ مشترک در استان قم برای کاهش ۱۶۰ مگاوات بار در پیک مصرف خبر داد.

****************************************************************************************************************

والدین دانش‌آموزان قزوینی با GPS بر سرویس مدارس نظارت می‌کنند

قزوین: محمدحسن ایرانخواه، مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: والدین با gps می‌توانند رفت وآمد فرزندان و عملکرد این سرویس‌ها را در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ رصد و نظارت کنند.

برداشت عدس پاییزه از ۶ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین آغاز شد

قزوین: عباس علیخانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال زراعی جاری برداشت عدس دیم از سطح شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش کوهین از توابع این شهرستان آغاز شده است.

دوخطه شدن راه‌آهن قزوین زنجان تا ۱۴۰۰

قزوین: علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر پروژهٔ دو خطه شدن راه‌آهن قزوین- زنجان نیز در حال اجرا است که به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

***************************************************************************************************************

دوباره گرد و خاک، مهمان دو روز آینده اصفهان

اصفهان: حجت‌اله علی‌عسکریان، کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی ۲۴ ساعت آینده، سردترین نقطه استان بویین‌ و میاندشت با ۱۰ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان کاشان با ۴۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

استفاده از پتانسیل باغ شهر برای جذب گردشگر

اصفهان: علی‌اصغر ذاکری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: موضوع مهم که مدنظر است با توجه به باغات فراوان در فلاورجان استفاده از پتانسیل باغ شهر برای جذب گردشگر توریست است.

مدیریت جریان زاینده‌رودبه اصفهان سپرده شد

اصفهان: عباس رضایی، استاندار اصفهان گفت: آب شرب خط قرمز وزارت نیرو و استانداری اصفهان است و از سوی دیگر کشاورزان تأکید بیشتری بر کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره دارند و هر زمان ذخیره آب سد از ۴۵۰ میلیون متر مکعب کمتر شود جریان آب متوقف خواهد شد و مدیریت این موضوع بر استان اصفهان سپرده شده است.

****************************************************************************************************************

دو آتش سوزی در مراتع فیروزکوه

تهران: جمشید جویباری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه، هم‌زمان با گرم شدن هوا از وقوع دو مورد آتش‌سوزی در روزهای اخیر در مراتع این شهرستان خبر داد.

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان تهران- قم ۹ کشته و مصدوم برجای گذاشت

تهران: ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: بر اثر تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۲۳ تهران - قم هفت نفر مصدوم و دو نفر فوت کردند.

۲۰ درصد از مزارع گندم منطقه باغستان در آتش سوخت

تهران: حسین فتحیان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری باغستان با اشاره به آتش سوزی مساحت حدود ۲۰ درصدی مزارع گندم باغستان گفت: بی احتیاطی در نگهداری و عدم برداشت محصول از عوامل مهم آتش سوزی مزارع با کوچکترین جرقه خواهد بود.

***************************************************************************************************************

پیشرفت ۳۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه پرورش شترمرغ سمنان

سمنان: فاطمه سعیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به اجرای پروژه پرورش شترمرغ پیوندی در این شهرستان گفت: بزرگ‌ترین پروژه پرورش شترمرغ استان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

۴ اثر از میراث ناملموس استان سمنان ثبت ملی شد

سمنان: مصطفی یغماییان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: چهار اثر از میراث ناملموس این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

اختصاص بیش از یک میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های اقتصادی

سمنان: غلامرضا کاتب، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بیش از یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در سال جاری، طبق مصوبه شورای اقتصاد کشور خبر داد.

کد خبر 380607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.