اعتبار ویژه‌ برای مناسب‌سازی شبکه معابر و تقاطع‌ها

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بودجه مناسب سازی معابر در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده تا مسیرهای بیشتری برای کم‌توانان در شهر هموار شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: باید در ساخت و سازهای شهری دستورالعمل رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان و کم توانان مورد توجه قرار گیرد، البته شاید این موضوع به دلیل نظارت نداشتن صحیح به خوبی انجام نشده باشد.

وی افزود: شهرداری باید در صدور پروانه ساختمانی و کنترل موارد هنگام صدور پایان کار، همچون ضوابط آتش نشانی موارد مربوط به مناسب سازی مورد توجه قرار گیرد و قانون رعایت و ضوابط مناسب سازی در ساختمان‌های عمومی شهر رعایت شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه مناسب سازی معابر، گفت: بودجه مناسب‌سازی معابر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده تا مسیرهای بیشتری برای کم‌توانان در شهر هموار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد چهارراه ها و تقاطع های شهر مناسب سازی شده است، افزود: اختلاف ارتفاع پیاده‌روهای شهر تا ۷۰ درصد کاهش یافته، اما مشکلی که هنوز رفع نشده اتصال خیابان به پیاده‌روها به واسطه وجود باغچه‌هاست.

مظفر ادامه می‌دهد: پارک موتورسیکلت‌ها و خودروها در مسیرهای مناسبسازی شده برای معلولان و افراد کم‌توان از موضوعاتی است که باعث رنجش خاطر آنان می‌شود.

وی گفت: شهرداری اصفهان با تشکیل "ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری" توجه و تمرکز ویژه‌ای به افزایش مطلوبیت فضاهای شهری برای معلولان، جانبازان، سالمندان و کم‌توانان جسمی حرکتی در قالب یکی از سیاست‌های کلان در برنامه راهبردی اصفهان دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه مناسب‌سازی پروژه‌ها براساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی دولت و شهرداری انجام می‌شود، گفت: در ساختمان‌های شهرداری از جمله فرهنگسراهای شهر دستورالعمل‌های مربوط به مناسب‌سازی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مناسب‌سازی خیابان‌های قدیمی شهر با همکاری مشاور و سازمان طراحی شهرداری، طرح‌های مورد نظر تهیه و به مناطق مربوطه ابلاغ شده که براساس اولویت اصلاح خواهد شد.

کد خبر 380602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.