۱۶۰ هزار فرصت شغلی در اصفهان در اختیار اتباع قرار دارد

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار تبعه شاغل خارجی در استان اصفهان، گفت: هر کدام از اتباع که کارتِ اشتغال دارند بر اساس قوانین تامین اجتماعی می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند ولی این امر هنوز به طور کامل برای اتباع انجام نشده است.

مهدی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت اتباع در استان اظهار کرد: حدود ۱۶۰ هزار تبعه مجاز در استان حضور دارند که ۹۹ درصد آنها از اتباع افغان هستند.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد دیگر اتباع خارجی در اصفهان افزود: درصد کمی از اتباع مربوط به اتباع عراقی، سوری، ترک و هندی هستند که تعداد آنها قابل ملاحظه نیست و تبعه مجاز به معنای این است که افراد دارای مدارک قانونی اقامت در استان باشند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان در خصوص چگونگی دریافت کارت کار، گفت: اتباعی که سن آنها بین ۱۸ تا ۶۰ سال است امکان دریافت کارت کار و اشتغال دارند که آمار افراد شاغل در سال جدید تا پایان شهریورماه با تکمیل طرح تمدید مدارک مشخص می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار تبعه شاغل خارجی در استان اصفهان، اظهار کرد: هر کدام از اتباع که کارت اشتغال دارند بر اساس قوانین تامین اجتماعی می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند که این امر هنوز به طور کامل برای اتباع انجام نشده است و امسال تلاش می‌شود با همکاری اداره کل اتباع و سازمان تامین اجتماعی همه کسانی که کارت کار دریافت می‌کنند فرآیند دریافت بیمه تامین اجتماعی برای آنها انجام شود.

سلیمانی در خصوص تعداد این بیمه شدگان گفت: از مجموع ۱۶۰ هزار نفر شاغل تبعه خارجی در استان اصفهان تنها سه هزار نفر بیمه هستند که این تعداد با احتساب افراد تحت تکفل آنها هشت هزار نفر است.

۵۳ هزار دانش‌آموز تبعه در مدارس اصفهان تحصیل می‌کنند

وی با تاکید بر حضور ۵۳ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در سال گذشته در مدارس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: آمار جدید دانش‌آموزان اتباع استان در سال تحصیلی و آبان‌ماه ثبت می‌شود که هر تعداد دانش‌آموز لازم‌التعلیم اتباع خارجی در استان باشند، ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با بیان اینکه طبق قوانین آموزش و پرورش مدارس اتباع با ایرانیان مشترک است، در خصوص کمک دولت افغانستان به ایران افزود: دولت افغانستان هیچ تعهدی نسبت به اتباع خود که در ایران هستند، ندارد و تنها برخی از نهادهای بین‌المللی مانند کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان بعضا برای احداث یا تجهیز مدارس کمک‌های محدودی به ایران داشته‌اند.

وی در خصوص مشاغل اتباع در استان اصفهان گفت: ۶۶ رشته شغلی برای اتباع خارجی مجاز شمرده شده که بر اساس آن برای آنها کارت کار صادر می‌شود و عمده مشاغل آنها مربوط به حوزه‌های ساختمانی، کشاورزی، معادن، کوره‌های آجرپزی و سنگبری است.

کد خبر 380584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.