۲ روستای شهرضا فاقد شبکه لوله‌کشی آب شرب

شهرضا_رییس شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا گفت: روستاهای هوک و محمدیه فاقد شبکه لوله‌کشی آب شرب هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ درصد مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب روستایی این شهرستان آب‌بهای خود را پرداخت نکرده‌اند، اظهار کرد: پرداخت بهنگام آب‌بها تأثیر مستقیم بر افزایش کیفیت و کمیت خدمات دارد.

وی با بیان اینکه نرخ فروش آب به مشترکان روستایی در مقایسه با قیمت تمام شده آن بسیار ناچیز است، تصریح کرد: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب روستایی حدود ۱۴ هزار ریال است در حالی که متوسط بهای فروش آن به ازای هر مترمکعب چهار هزار ریال است.

رییس شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا با بیان اینکه هم‌اکنون به سه روستای هوک، محمدیه و امین‌آباد به صورت سیار آبرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۲۳ روستای شهرستان ۲۱ روستا دارای شبکه آبرسانی لوله‌کشی است.

قاسمی ادامه داد: روستاهای هوک و محمدیه فاقد شبکه لوله‌کشی آب شرب هستند و برای این‌منظور با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال حدود سه هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شده و برای تکمیل آن نیز ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۸۶۲ مشترک از خدمات شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا استفاده می‌کنند، یادآور شد: بیشترین تعداد این مشترکان خانگی و شمار اندکی عمومی، ادارات، تجاری و صنعتی هستند.

رییس شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا اضافه کرد: آب مناطق روستایی این شهرستان از ۱۸ حلقه چاه و دهنه چشمه تأمین می‌شود.

قاسمی از شناسایی ۳۰ مشترک غیرمجاز آب در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و افزود: سرانه مصرف آب شرب بهداشتی برای هر نفر ۱۴۰ لیتر در شبانه‌روز است، اما این میزان در بعضی روستاها چند برابر حد مجاز است.

وی ساماندهی انشعابات مشترکان روستایی و شناسایی مشترکان پرمصرف را از مهمترین اقدامات این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: تا کنون سه کنتور هوشمند برای مشترکان خاص نصب شده و این شمار در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

رییس شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا با بیان اینکه در سال گذشته هفت روستای بخش مرکزی شهرستان دچار مشکل کم‌آبی بود، اظهار کرد: در این مدت پنج هزار مترمکعب آبرسانی سیار انجام شده است.

قاسمی از اصلاح شبکه آب‌شرب روستای بوان به طول پنج کیلومتر خبر داد و افزود: پروژه خط انتقال مجتمع سولار به طول سه کیلومتر با اختصاص اعتبار سه میلیارد ریال در دست اجراست.

وی گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه برای روستاهای اسفرجان، سولار و امین‌آباد نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است.

رییس شرکت آب‌وفاضلاب روستایی شهرضا یادآور شد: برای تکمیل سایر پروژه‌های آبرسانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

قاسمی از اجرای روش جدید قرائت کنتور در این شهرستان خبر داد و افزود: در این روش که برای نخستین‌بار در این شهرستان اجرا شده است، قبض کاغذی حذف و با حضور مأمور در محل، امکان پرداخت آب‌بها، رسیدگی به شکایات مشترکان و پایش تخلفات به صورت آنلاین ممکن می‌شود.

کد خبر 380583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.