کبدی رشته پرهیجانی است و من عاشقش

بانوی کبدی کار اصفهانی با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی کشور خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولان از بانوان ورزشکار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی "زو" همان ورزش کبدی است که از زمان‌های قدیم در ایران وجود داشته است اما بیش‌تر به‌صورت بازی کودکان بوده و به‌عنوان یک ورزش رسمی شناخته نمی‌شد. این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و کاملاً ساده و کم‌خرج است و نیازی به محوطه بزرگ و وسایل بازی ندارد. کبدی در هندوستان علاقه مندان بسیاری دارد و تیم ملی کبدی هندوستان یکی از قطب های این رشته ورزشی است اما ایران توانست در مسابقات آسیایی جاکارتا و در فینال تیم ملی بانوان کبدی هند را مغلوب کند تا به سلطه هندی ها در ورزش کبدی پایان دهد.

"مینا قاسمی" دختر کبدی کار اصفهانی که در چند رشته مختلف فعالیت دارد از عشق و علاقه خود و دلیل انتخاب این رشته ورزشی می گوید که چه شد بین تمام رشته های ورزشی کبدی یا همان زو را انتخاب کرده است که در ادامه گفت‌وگوی این بانوی اصفهانی را با خبرنگار ایمنا می‌خوانید:

بیوگرافی خودتان را بفرمائید؟

مینا قاسمی، متولد آذرماه ۱۳۷۰ دانشجوی ارشد رشته آسیب‌شناسی حرکتی هستم. در کارنامه افتخاراتم چند دوره قهرمانی مسابقات کشوری رشته دوومیدانی و آمادگی جسمانی را دارم.

به نظر شما چرا دوومیدانی را مادر رشته‌های ورزشی دیگر می‌دانند؟

دوومیدانی مادر تمام رشته‌ها محسوب می‌شود چراکه از لحاظ تکنیکی و اصولی، اگر یک ورزشکار بخواهد مربی بدنساز در رشته ورزشی خاصی باشد؛ استقامت، سرعت، چابکی و خیلی چیزهای دیگر به ورزش دوومیدانی برمی‌گردد که نشان می‌دهد دو و میدانی مادر ورزش‌های دیگر است.

چطور دوومیدانی می‌تواند در فوتبال اثرگذار باشد؟

اگر یک فوتبالیست از لحاظ فعالیت‌های هوازی، سرعتی و بدنسازی پا به‌ پای یک دوومیدانی کار عمل کند، می‌تواند یک فوتبالیست نمونه باشد و همین داستان در تمام رشته‌های ورزشی تعمیم پیدا می‌کند.

فعالیت ورزشی خود را در چه رشته ای پیگیری می‌کنید؟

در چند رشته ورزشی مثل دوومیدانی، فوتبال، کبدی و بدنسازی؛ البته کبدی و بدنسازی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم.

چرا از میان رشته‌های مختلف ورزشی کبدی را انتخاب کردید؟

رشته فوق‌العاده هیجانی و خاصی است و من نیز عاشق هیجان هستم.

حامی اصلی شما  چه کسی بوده است؟

اول خدا و بعد خانواده که همانند کوه در تمام شرایط یار و یاورم بودند و باعث شدند تا در این مسیر سختی‌ها را پشت سر بگذارم.

از جانب مسئولان حمایت‌های لازم از یک قهرمان کبدی انجام‌شده است یا خیر؟

بله، نائب رئیس هیئت کبدی خانم عشقی به‌شدت مسئولیت‌پذیر و دلسوز بچه‌های کبدی هستند در تمام شرایط حامی من و همه بچه‌های کبدی بوده‌اند.

فعالیت ورزشی بانوان را در جامعه چطور ارزیابی می‌کنید؟

کشور شرایط اقتصادی مساعدی ندارد و خانم‌ها نیز باید پا به‌ پای آقایان در این جامعه به فعالیت اقتصادی بپردازند. از مدیران و مسئولان محترم درخواست می‌کنم توجه بیشتری به این قشر جامعه داشته باشند. حضور حداکثری بانوان در ورزشگاه‌هایی که بانوان مسابقات خود را در آن محل‌ها برگزار می‌کنند همیشه باعث دلگرمی بانوان ورزش‌کار می‌شود.

کد خبر 380573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.