۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
بهشتی عالم جامع بود

حجت الاسلام مهدی محسنی اژه ای گفت: بهشتی یک عالم جامع بود و تنها اسلام و دعا و روزه و نماز مورد نظر این شهید نبود. اسلام، جهاد، تلاش، کوشش و فعالیت برای حاکمیت دین خدا مورد نظر شهید بهشتی بود. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجة الاسلام و المسلمین مهدی محسنی اژه ای، برادر شهید علی اکبر محسنی اژه ای از شهدای واقعه هفتم تیر، صبح امروز_ششم تیرماه_ در سی و هشتمین مراسم سالگرد شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی و هفته قوه قضائیه در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: بهترین مرگ، کشته شدن در راه خداوند است و این نوع از مرگ، مرگ سرخ است.

وی افزود: حادثه انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ اسلام شاخص و مهم بوده است. انقلاب اسلامی یک نهضت جامع و کامل و بر اساس مکتب وحی است. انقلاب اسلامی آزادی حقیقی را برای مسلمانان محقق کرد.

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان اصفهان خاطر نشان کرد: کسی که درونش آزاد بشود می تواند پرچمدار آزادی دیگران باشد. در انقلاب اسلامی تمام مبانی اسلام و به خصوص مبحث ولایت اهل بیت در صحنه آمد. باید در خاکریز ها از مکتب اسلام دفاع شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: قوانین اسلامی قوانین حقیقی حقوق بشر هستند و جامعه بشری را به سمت اهداف اسلامی رهنمون می سازد و شاخص ترین ویژگی شهید مظلوم آیت الله بهشتی تلاش برای حاکمیت دین خدا بود.

وی اضافه کرد: بهشتی یک عالم جامع بود و تنها اسلام دعا و روزه و نماز مورد نظر این شهید نبود. اسلام جهاد تلاش، کوشش و فعالیت برای حاکمیت دین خدا مورد نظر شهید بهشتی بود. 

مدیرعامل دارالقرآن کریم استان اصفهان تصریح کرد: در سیره اجتهادی شهید بهشتی ویژگی های زیادی وجود داشت و باید در حوزه های علمیه، حوزه اجتهادی ایشان به عنوان الگو تدریس شود. ایشان می فرمودند که ما در اسلام سرمایه گذار بزرگ نداریم، بلکه سرمایه بزرگ داریم.

محسنی اژه‌ای افزود: شهید بهشتی فعالیت سیاسی و خدمت به مردم را عبادت و فریضه دینی می‌دانست. مسئولان باید عبد خدا باشند و با خدمت در دفاترشان به انجام این فریضه الهی بپردازند. زندگی مسئولان باید زندگی خدایی باشد.

وی در پایان یادآور شد: در حوادث اخیر همچون سیل و زلزله مشاهده کردیم که ملت مقاوم ایران همواره در کنار یکدیگر هستند و با کمک به یکدیگر بندگی خدا را می کنند. طبق تعابیر قرآن و روایات بنده از دست رفته کسی است که عبادت و خدمت نکند و عمر خود را به جهل بگذراند. باید از ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری شود. مدافعان حرم نیز نشان دادند چه جوانان رشیدی در ایران آماده جانفشانی برای اسلام هستند.

کد خبر 380567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.