۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
جزییات کنکور ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است، گفت: بیشترین داوطلبان همچنان در گروه تجربی و کمترین در گروه ریاضی هستند.

به گزارش ایمنا، حسین توکلی درباره برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸، اظهارکرد: این آزمون به منظور پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی با آزمون، دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای شرکت در دوره‌های باآزمون سال ۹۸ یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر از داوطلبان خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر آقا هستند که نسبت به سال گذشته تعداد داوطلبان ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشته است.

توکلی ادامه داد: امسال فارغ‌التحصیلان نظام جدید در آزمون سراسری شرکت می‌کنند که تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر دیپلم نظام جدید "۶.۳.۳" و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ نفر مربوط به نظام قدیم یا پیش دانشگاهی هستند، داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی می‌توانند برای شرکت در گروه زبان‌های خارجی یا هنر یا هر دوی آن‌ها اعلام علاقه کنند که بر این اساس ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلب علاقه خود را اعلام کردند که ۷۸ هزار و ۵۸۵ نفر متقاضی گروه هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ نفر متقاضی گروه زبان‌های خارجی شدند و این اساس هر داوطلب باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را دریافت کند.

توزیع کارت آزمون از ۹ تیرماه

وی با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از روز یکشنبه ۹ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ برای دریافت کارت شرکت در آزمون فرصت دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد که صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و انسانی و بعد از ظهر پنجشنبه گروه آزمایشی هنر، صبح جمعه ۱۴ تیرماه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و بعد از ظهر جمعه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

منبع: تسنیم

کد خبر 380555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.