ثبت رکورد جدید گازرسانی به شهرها و روستاها

معاون وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد جدید گازرسانی به شهرها و روستاها، گفت: در شرایط فعلی بالغ بر ۳۰ هزار شهر و روستای کشور به شبکه گاز متصل شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۴۷ شهر و نزدیک به ۲۹ هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون ۱۷۲ شهر، ۱۴ هزار و ۵۷۰ روستا، ۱۷ نیروگاه و بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز کشور متصل شدند.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: با توسعه بیش از پیش صنعت گاز در بخش های مختلف شاهد بهره مندی خانوار بیشتری از نعمت گاز هستیم و این فعالیت ها سبب ایجاد رفاه عمومی، محرومیت زدایی، رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست شده است.

وی تاکید کرد: تا پیش از این با تکمیل برنامه گازرسانی، شاهد سبز شدن بسیاری از شهرهای کشور بودیدم و با گازرسانی به آخرین شهرها و روستاهای باقی مانده از این پس استان های سبز خواهیم داشت و گام به گام پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی مانده بسته می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: افزون بر بخش های خانگی و تجاری، هم اکنون تعداد نیروگاه های برق متصل به شبکه گاز به ۸۵ واحد و تعداد صنایع و واحدهای تولیدی تحت پوشش گاز کشور به ۹۷ هزار و ۶۳۸ مورد افزایش یافته است.

تربتی با بیان اینکه امسال، گازرسانی به ۲۰ شهر و سه هزار و ۶۲ روستای جدید در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: همچنین امسال آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷ شهر و حدود چهار هزار روستای جدید در برنامه بوده ضمن آنکه مطابق با مصوبات شورای اقتصاد، گازرسانی به هفت هزار و ۶۰۰ واحد جدید صنعتی و تولیدی در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی در استان مازندران و افتتاح چند پروژه گازرسانی در این استان، اعلام کرد: هم اکنون در مجموع، ۹۷ درصد خانوار شهری و روستایی استان مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و گازرسانی به ۲۱۲ واحد صنعتی و تولیدی در این استان مطابق با مصوبات شورای اقتصاد در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برنامه گازرسانی به یک شهر و ۳۰۶ روستای جدید در استان مازندران با اجرای ۱۰ طرح جدید، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، پرونده گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان سرسبز تا سال ۱۴۰۰ بسته می‌شود.

تربتی در پایان خاطرنشان کرد: پازل گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با بهره مندی آخرین مناطق بدون بهره از گاز در حال تکمیل است و در آینده نزدیک شاهد بسته شدن پرونده گازرسانی به همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور خواهیم بود.

کد خبر 380552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.