تشییع ۱۱ شهید دوران دفاع مقدس در اصفهان

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: صبح روز پنجشنبه ۱۵۰ شهید از مقابل دانشگاه تهران به سمت ستاد معراج تشییع می‌شوند که ۱۱ تن از این شهدا در اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش ایمنا، سرگرد علی قمیان با اشاره به برنامه‌های سپاه در هفته آینده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مراسمات روشنگری با بیان سبک زندگی استاد شهید بهشتی، حقوق بشر آمریکایی در تمامی رده های سپاه استان است.

وی افزود: .برگزاری یادواره شهدای هفت تیر در شهرستان‌ها، دیدار با دادستان و رییس دادگستری استان، بازدید از زندان مرکزی استان، حضور دادستان در رده‌ها و ایراد سخنرانی و پاسخگویی به شبهات مطرح شده در خصوص موارد قضایی، به روز رسانی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های سپاه در این هفته است.

قمیان در خصوص تشییع شهدای دفاع مقدس تصریح کرد: صبح روز پنجشنبه ۱۵۰ شهید از مقابل دانشگاه تهران به سمت ستاد معراج تشییع می‌شوند که ۱۱ تن از این شهدا در اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان  ادامه داد: هشت نفر از این شهدا شناسایی شده و سه شهید نیز گمنام هستند که از این هشت شهید، یک نفر از سپاه، یک نفر از ارتش و شش نفر دیگر بسیجی هستند.

وی خاطذنشان کرد: شش نفر از این تعداد از طریق DNA  شناسایی شده و یک نفر از طریق پلاک هویت و یک نفر دیگر از طریق هک شدن نام شهید بر روی قمقمه آب شناسایی شده‌اند.

قمیان تاکید کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی حدود سه هزار شهید گمنام که متعلق به استان اصفهان هستند داریم که از این تعداد ۸۰۰ نفر در همان سال‌های ابتدایی جنگ اجسادشان کشف و یک هزار و ۲۰۰ نفر دیگر در سال‌های دیگر کشف شده است و یک هزار شهید دیگر همچنان گمنام هستند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) افزود: در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۴ فراخوانی برای شناسایی شهدای تازه تفحص شده از طریق dna از طریق خانواده‌های شهدا آغاز شد که در این فراخوان ۵۰۰ خانواده شهید حضور پیدا کردند که ۵۰۰ خانواده شهید هنوز مراجعه نکرده‌اند که لازم است سایر خانواده معظم شهدا در اولین فرصت در این فراخوان شرکت کنند.

وی گفت: از سه شهید گمنامی که در اصفهان تشییع می‌شوند یک نفر در لشکر هشت نجف اشرف، یک نفر در پایگان شهید خرازی و یک نفر در گروه مهندسی صاحب الزمان(عج) به خاک سپرده خواهند شد و از شهدای شناسایی شده نیز دو نفر در اصفهان و شش نفر دیگر در شهرستان‌های اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

قمیان افزود: مراسم وداع با شهدا در روز جمعه -۷ تیرماه- از ساعت ۱۹ برگزار و تا نماز مغرب در مدرسه علمیه امام صادق (ع) واقع در گذر فرهنگی مذهبی چهارباغ برگزار خواهد شد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تشییع شهدا صبح روز شنبه همزمان با شهادت امم صادق (ع) از ساعت ۹ صبح از چهار راه شهید قدوسی (آبشار سابق) به سمت گلزار شهدای اصفهان برگزار می‌شود

وی در پایان اسامی شهدا را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- شهید سیدرضا حجازی سیدمنصور لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان

۲-  شهید علیرضا میرزایی اسماعیل لشکر ۱۴ امام حسین (ع) کاشان

۳- شهید سعادت حاج عسگری جعفر لشکر ۸ نجف اشرف نجف آباد

۴- شهید حسین رحیمی حاج آقا لشکر ۸ نجف اشرف مبارکه

۵- حسین خسروی جزی صادق لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شاهین شهر و میمه

۶- عباس دیانیان مصطفی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اردستان

۷- رضا مشتاقی کاویانی حسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان

۸- مسعود مداحی غلامعلی ارتش جمهوری اسلامی مبارکه

کد خبر 380551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.