در مورد ارتباط یک زن با وزارت نفت، بیان مطرح شده اسلامی نبود

تحولات سیاسی امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌‎های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

«انتخابات» محور اصلی ندای ایرانیان

جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با حضور اعضای این شورا و به ریاست صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان برگزار شد، مرور اخبار، بررسی و تحلیل فضای انتخاباتی کشور از محورهای مهم این جلسه بود.

اعضای شورای سیاست گذاری در این جلسه نظرات و تحلیل‌های خود را در خصوص بررسی عناصر استراتژیک و تاکتیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تحلیل فضای سیاسی کشور، سبد شناسی رأی، پایگاه اجتماعی، چگونگی بسیج سیاسی، بررسی مطالبات مردمی و... را  بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد، کمیسیون‌های تخصصی حزب ندای ایرانیان با دعوت از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی با هدف آسیب‌شناسی، نقد، بررسی و آگاهی‌بخشی عمومی، به بررسی دقیق و ارزیابی عملکرد این کمیسیون ها بپردازند.

تبادل‌نظر در مورد عملکرد دولت از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد، ادامه مباحث مربوط به این دستور به جلسه آینده شورای سیاست‌گذاری در هفته آینده موکول شد.

FATF هیچ داغ و درفش و قدرتی ندارد

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره تبعات تصویب نشدن لوایح مرتبط با FATF به خبرآنلاین گفت: اف‌ای‌تی‌اف هیچ داغ و درفش و قدرت اجرایی برای کشورهایی که الحاق پیدا نکرده‌اند در اختیار ندارد. اگر ما به FATF هم بپیوندیم بخاطر تحریم‌های آمریکا مشکلی حل نمی‌شود و آن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران صورت نمی‌گیرد. علت اینکه قبل عید درباره این لوایح تصمیمی در مجمع گرفته نشد این بود که گفتند اگر این کار را بکنید یک شوکی به بازار وارد می‌کنید. وی در پاسخ به این سوال که ایا مجمع مسئولیت مشکلات ناشی از رد لوایح را می‌پذیرد گفت: هرکسی وقتی وظایفش را انجام می‌دهد نتایج آن را هم می‌پذیرد.

واکنش سخنگوی دولت به حادثه پارک شرق تهران

علی ربیعی گفت:روش برخورد نیروی انتظامی در حادثه پارک شرق تهران قابل قبول نیست. اطلاع دارم که رئیس جمهور با وزیر کشور در این زمینه صحبت کردند. این موضوع نیازمند رسیدگی قضائی است. باید به سمتی برویم که روش‌های مناسب را با موضوعات مختلف داشته باشیم. فرمانده نیروهای انتظامی هم از این نوع برخورد راضی نبوده و همین اندازه به ما کمک خواهد کرد تا روش‌هایی اتخاذ شود که افراد نسبت به این نوع روش‌ها آگاه شوند. مأموران ما باید بدانند در کنار زحماتی که می‌کشند از روش‌هایی که غیرقانونی و غیرشرعی است استفاده نکنند چرا که این روش‌ها از سوی نظام، دولت و فرماندهان خودشان قابل قبول نیست.

علی ربیعی در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت اخیر یک خانم که با وزارت نفت در ارتباط بوده است اظهارکرد: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های خارجی که با دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند اطلاعات را نیز جمع‌آوری می‌کنند ولی اینکه جمع‌آوری این اطلاعات اقدام جاسوسی است یا خیر به بررسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: البته اینگونه بیان شد که این خانم با ۱۶ فرد در ارتباط بوده است که بیان این مسئله به این شکل یک بیان اسلامی نیست. وزارت اطلاعات بررسی بیشتری را دارد انجام می‌دهد و قوه قضائیه نیز نتیجه را اعلام خواهد کرد.

واکنش عارف به برخورد پلیس با یک دختر در تهرانپارس

محمدرضا عارف در واکنش به برخورد پلیس با دختر پارک تهران پارس در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: بارها گفته‌ام که یکی از تفاوت‌های انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های جهان وجه فرهنگی و اخلاقی آن است. متاسفانه در چهل سالی که از عمر انقلاب گذشت نتوانسته‌ایم به خوبی در ارتقا فرهنگ گام‌های موثری برداریم. آنچه که اخیراً در یکی از بوستان‌های شرق تهران اتفاق افتاد و ظاهرا یکی از ماموران نیروی انتظامی با توسل به زور درصدد بازداشت یکی از بانوان شهرمان بود، روح و جان آدمی را به درد می آورد. از همان ساعاتی که در جریان این موضوع قرار گرفتم پیگیری‌هایی را با کمک همکارانم در مجلس انجام دادم.

آمریکا و هیچ کشور دیگری جسارت تجاوز به خاک ایران را ندارد

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که صبح امروز (چهارشنبه)  به منظور افتتاح پل منطقه سیل‌زده ماژین به ایلام سفر کرده است در جمع خبرنگاران در فرودگاه این شهر با اشاره به ساقط کردن پهپاد متجاوز فوق پیشرفته آمریکایی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه، اظهار کرد: در قضیه انهدام پهپاد، طبق معمول آمریکایی‌ها قوانین بین المللی را رعایت نکردند و یگان مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال انهدام این پهپاد عمل کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه سوم خرداد کاملاً بومی بوده و توسط نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده است، افزود: هر یگان دیگری هم در منطقه قرار داشت، همین کار نیروی هوافضای سپاه را انجام می‌داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها طبق معمول به هشدارهای فرماندهان و مسئولان کشور ما توجهی نکردند و آن را رجزخوانی تلقی می‌کردند. سردار حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها توانایی این کار را برای ایران قائل نبودند، افزود: ما به قانون عمل کردیم، باید آمریکایی‌ها متوجه رفتار خود باشند و قرار نیست که کشورها همواره از آنها تبعیت کنند.                                                                                                                                                                             

وی با تاکید بر اینکه از این به بعد هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد، بیان کرد: نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری جسارت تجاوز به خاک ایران را ندارد. سردار حاجی زاده ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور جنگ اقتصادی است و در این شرایط همه مردم و مسئولان باید با هم بسیج شوند که مشکلات حل شود.

وی طرح مباحثی همچون جنگ نظامی و سایه جنگ را ساخته و پرداخته غرب عنوان و تصریح کرد: به رغم طرح این موضوعات، اراده‌ای در دشمن وجود ندارد و امروز نیز این قضیه بر همگان ثابت شده است.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قالبی متناسب با سیرت قضای اسلامی است

سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضائیه با اشاره به تدوین الگوی پایه ایرانی اسلامی پیشرفت، بیان کرد: مسأله‌ای که ما حتماً در گام دوم باید در آن حضور فعال داشته باشیم، الهام گرفتن از فراخوان رهبر معظم انقلاب پیرامون الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی افزود: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، یکی از الگوها و یک قالب متناسب با سیرت قضای اسلامی و قالبی برای یک قضای اسلامی است، قالب متناسب با این محتوا.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این قضیه عجله‌ای نیست. من با عزیزانمان در مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت تماس گرفتم، آنها کارهای مقدماتی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را انجام داده‌اند. اما لازم است مسائل قضائی الگو توسط افراد مجرب در دستگاه قضائی و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه، همراه با جزمیت دستگاه قضائی بازبینی شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: باید کارهای بیشتر توسط مجربان دستگاه قضایی و حوزه و دانشگاه انجام شود و یک نظام حقوقی که هم محتوا اسلامی باشد و هم قالب و شکل پیگیری اسلامی باشد،‌ باید پیاده‌سازی شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در گام دوم، این کار یک کار ضروری است. از همه همکاران عزیزمان در بخش‌های قضائی و از صاحب نظران و صاحبان خرد و اندیشه می‌خواهیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان موضوع مهم مورد توجه قرار دهند که اگرچه عجله نیست و نباید کار شتاب زده کرد، اما نباید خیلی معاطله هم کرد. کار ضرورت دارد و در کار تحولی ما به عنوان یک سند تحولی در این دوره ان‌شاءالله شکل و جهت بگیرد.

خشونت و دعوا جایی در اسلام ندارد

حجت‌الاسلام علی یونسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه اساس همه ادیان اسلامی توحید است، افزود: توحید جلوه‌های مختلفی دارد، جلوه اجتماعی توحید برگزاری اینگونه همایش‌ها است.

وی گفت: توحید در بین انسان‌ها نماد زندگی اخلاقی و انسانی است، مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی است که به آن زندگی مسالمت‌آمیز می‌گویند؛ جنگ، برخورد، افراط گری، توهین، مطلق‌پنداری و رد کردن دیگران و عدم بردباری آثار شرک است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر توحید در جامعه نماد پیدا کند یعنی در زندگی صلح، آشتی، بردباری و تحمل در جریان است، آن‌گونه که پیامبر(ص) در حیات پربرکت خود تمام گروه‌های مختلف را دعوت کرد که آن هم با کلمه توحید بود. همچنان که صلح حاصل تسامح، تمدن و مدارا است؛ باید علما را در هر جای دنیا جمع کرد تا صلح برقرار باشد.

یونسی خاطر نشان کرد: این اخلاق حسنه یک مسلمان است که می‌تواند فردی را به اسلام جذب کند و اسلام راهی جز دعوت نداشته است؛ شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلام راهی جز دعوت نیست و خشونت، دعوا و غیره جایی در اسلام ندارد؛ ما مأمور هستیم کفاری که ما را قبول ندارند را به اسلام دعوت کنیم. ما اسیر تعصبات قومی، مذهبی، دینی و سیاسی هستیم که همه اینها آثار شرک هستند؛ گرفتاری‌هایی که داریم آثار شرک است، ما شاهد اجلاس‌های هستیم که علیه اسلام و به نفع اسرائیل برگزار می‌شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی جنگ، نزاع، افراطی‌گری، تندی، مطلق پنداری، عدم بردباری، عدم تحمل آثار دیگران و غیره از نشانه‌های شرک است و پیامبر اسلام (ص) طوایف، اقوام، نژادهای مختلف را در کنار هم گرد آورد و این امر یکی از ویژگی‌های اسلام است، باید بر این اساس رفتار کنیم. ضمن اینکه تمدن اسلامی چیزی جز تسامح، بردباری، دگرپذیری و مدارا ندارد.

تحریم فرماندهان سپاه ناشی از واماندگی آمریکا برابر اقتدار ایران اسلامی است

در پی اقدام شجاعانه و متهورانه نیروی هوافضای سپاه در انهدام  پهپاد جاسوسی متجاوز رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و متعاقباً انفعال حاکمان کاخ سفید و تحریم چند تن از فرماندهان سپاه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی اعمال تحریم‌های اخیر آمریکا علیه فرماندهان این نهاد را ناشی از اوج استیصال، درماندگی  و غضب آنان برابر اقتدار و عظمت ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: این اقدام واکنشی منفعلانه به سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی متجاوز آمریکایی توسط پدافند سپاه بود و طبیعی است پس از ضرب شست بازدارنده فرزندان ملت ایران در نیروی هوافضای سپاه و فروریختن دوباره هیمنه پوشالی آمریکا، آنها بخواهند از طریق اقداماتی که فاقد هرگونه منطق و عقلانیت نزد افکار عمومی است، عقده گشایی کنند.

سرلشکر سلامی سناریوی تحریم علیه فرماندهان سپاه و دیگر ارکان و شخصیت‌های کشور را حربه ای نخ‌نما شده و فاقد ارزش و تاثیر توصیف و تصریح کرد: تحریم سپاه و فرماندهان آن که شکست راهبردها و سیاست های شیطانی آمریکا در منطقه را رقم زده‌اند، موضوع جدیدی نبوده و ثمره ای جز راسخ تر شدن  اراده پاسداران انقلاب در مسیر اقتدار آفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع ید متجاوزان به تمامیت ارضی کشورمان در پی نخواهد داشت.

کد خبر 380550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.