دوره‌های تربیت خبرنگار دیپلماسی آسیایی برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: در تلاش هستیم با همکاری برخی از رسانه‌های معتبرآسیایی دوره‌های تربیت خبرنگار دیپلماسی آسیایی برگزار کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر درجهت تامین منافع ملی کشورهای آسیایی اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا مجیدی عصر امروز (چهارشنبه) درحاشیه اختتامیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران از تلاش رسانه‌ها برای انعکاس رویدادهای این نشست قدردانی کرد.

وی افزود: موفقیت برگزاری نشست امروز حاصل تلاش شبانه‌روزی مسئولان اصفهان و تهران بود البته باید از افرادی که در پشت صحنه زحمات زیادی را کشیده‌اند نیز تشکرکرد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی تصریح کرد: همواره تلاش کردیم در کمیته‌های چهارگانه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی، اقتصادی و توسعه پایدار فرایندهای مورد توجه را با رعایت اصل تدرج دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به آرمان وحدت آسیا دست پیدا کنیم، گفت: تلاش هیئت پارلمانی ایران این است که دبیرخانه مجمع پشتوانه علمی این فرایند را تامین کند و البته دورکن دانشگاه و رسانه دراین باره تأثیرگذار است.

مجیدی با بیان اینکه فرایند همگرایی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد، تصریح کرد: باید آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را در آسیا دنبال کرد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی تصریح کرد: یکی از ارکان وحدت آسیا پارلمان ها هستند چرا که ارتباط مستقیمی با مردم دارند

وی تاکید کرد: تلاش ما در حوزه پارلمان آسیایی این است که وارد مواضع اختلافی نشویم.

مجیدی خاطرنشان کرد: درنشست امروز ۱۸ پارلمان حضور داشتند که این میزان حضور قابل توجه و فراتر از استانداردها است.

اصفهان بزرگترن پایگاه تاریخی جمهوری اسلامی ایران است

در ادامه این نشست هاجر چنارانی، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصفهان یکی از بزرگترین پایگاه‌های تاریخی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این برای نخستین‌بار بود که کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی جایی غیر از تهران نشست خود را برگزار کرد و این اتفاق بزرگ دستاورد مهمی برای اصفهان است.

چنارانی تاکید کرد: کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی ثابت کرد پایگاه‌های تاریخی ایران را در مکان‌هایی غیراز تهران جست‌وجو می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی درگذشت مرتضی صفاری، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را به مردم اصفهان تسلیت گفت.

کد خبر 380548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.