فرهنگسرای کسب و کار راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: با توجه به فرمایش رهبر انقلاب و تحقق شعار سال مبنی بر "رونق تولید"، نخستین فرهنگسرای کسب و کار ولایت کشور فردا (پنجشنبه) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در دیار هگمتانه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سعید خوشبخت با بیان اینکه فرهنگسرای کسب و کار ولایت به منظور بهبود فضای کارآفرینی در همدان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: این فرهنگسرا به همت شهرداری همدان برای نخستین‌بار در کشور با هدف ترویج فرهنگ کسب و کار و ایجاد اشتیاق کسب و کار در شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محوریت راه‌اندازی این فرهنگسرا آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره‌وری است.

خوشبت افزود: شهر همدان به دلیل شرایط علمی، اقلیمی و موقعیت جغرافیایی مناسب، قرارگیری در مسیر اصلی ارتباطی ایران و دسترسی به منابع طبیعی، خدادادی و تاریخی، دارای ظرفیت بالقوه و مزیت‌های رقابتی فراوانی نسبت به سایر استان‌ها در حوزه ایجاد و توسعه کسب ‌و کارهای شهری است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به طرح جامع فرهنگسرای کسب‌ وکار و کارآفرینی شهر همدان، ادامه داد: فرهنگ مشاوره برای بسیاری از مشاغل از جمله خرید و فروش خودرو و مسکن نهادینه شده است اما در زندگی برای کسب و کار احساس نیاز به مشاور نمی‌کنیم و این موارد نقاط ضعفی است که وجود دارد.

وی گفت: در همین راستا در فرهنگسرای کسب و کار در چهار حوزه مدیریتی، کارآفرینی، تخصص و مهارتی ۴۸ کلاس متنوع برگزار می‌شود که فرد را در حوزه‌های مختلف تقویت می‌کند.

کد خبر 380533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.