ثبت فشارخون بیش از ۲۰ میلیون نفر در بسیج ملی کنترل فشارخون

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ثبت فشار خون بیش از ۲۰ میلیون نفر از هموطنان طی اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون تا امروز خبر داد.

به گزارش ایمنا و بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی با اعلام این خبر افزود: از مجموع این تعداد، بیش از ۳۹۵ هزارنفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

وی گفت: بیش از پنج میلیون مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است.

دبیر شورای راهبری بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: از مجموع ثبت‌های انجام شده بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت گسترده ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۲ ایستگاه ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن توصیه به همه هموطنان دارای سن ۳۰ سال به بالا برای مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی و ایستگاه‌ها برای سنجش فشار خون اظهار داشت کلیه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در سراسر کشور تا روز شنبه ۱۵ تیر ماه آماده سنجش فشارخون هموطنان هستند.

کد خبر 380532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.