۲۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح تونل گلاب ۲ اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون تونل گلاب بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است، از اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای این طرح آبرسانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الله غلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در کاشان اظهار کرد: ساخت تونل بهشت آباد نیز در جریان آخرین سفر وزیر نیرو به استان اصفهان مورد موافقت قرار گرفت تا بر این اساس در یک ماه آینده با جمع بندی دیدگاه‌های کارشناسان، این طرح مصوب را ابلاغ کند.

وی افزود: ساخت تونل گلاب نیز در قالب طرح موسوم به آبرسانی سامانه دوم که یکی از موضوع‌های مهم در بحث آب آشامیدنی استان اصفهان محسوب می‌شود، به تصویب رسیده و مرحله‌های اجرای آن به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین روز گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار اصفهان، گزینه پیشنهادی تصویب و قرار شد تا مجوز شورای اقتصاد و ماده ۲۳ برای طرح در یک ماه آینده دریافت شود تا در نهایت آب حاصل از این طرح به سایر شهرستان‌ها از جمله کاشان انتقال یابد.

تونل کوهرنگ و سد سوم در سال ۱۴۰۰ آبگیری می‌شود

به گفته وی، برای اجرای طرح موسوم به آبرسانی سامانه دوم ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافته که فرایند آن در حال نهایی شدن است.

غلامی همچنین در مورد تونل کوهرنگ و سد سوم نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح که مدت‌ها پیش آغاز شده بود، با کندی پیش می‌رفت که قرار شد با برگزاری نشست‌های ماهانه سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی تونل کوهرنگ و سد سوم در سال ۱۴۰۰ آبگیری می‌شود که با تحقق این مهم، بخشی از مشکلات آب استان اصفهان در حوزه آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی تأمین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: برای این طرح نزدیک به چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی مصوب شده و هم اکنون در حال پرداخت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 380524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.