یونیسف درصدد کاندیداتوری اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک است

رییس اداره سازمان ها و مجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی و امور بین المللی وزارت کشور گفت: یونیسف درصدد است اصفهان را کاندیدای شهر دوستدار کودک کند، البته قول کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را به هیچ شهری در ایران نداده‌ایم و تلاش می‌کنیم این موضوع به صورت کارشناسی پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جوانی ظهر امروز_چهارشنبه_پنجم تیرماه ۹۸ در دیدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان پیشتاز شهر دوستدار کودک است، اظهار کرد: اقداماتی که تاکنون دراین راستا توسط شهردرای اصفهان انجام شده، قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه یونیسف با شهرداری اصفهان به این توافق رسید که یک برنامه یک و نیم ساله برای تحقق شهر دوستدار کودک داشته باشد، خاطرنشان کرد: یونیسف درصدد است اصفهان را کاندیدای شهر دوستدار کودک کند، البته قول کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را به هیچ شهری در ایران نداده‌ایم و تلاش می‌کنیم این موضوع به صورت کارشناسی پیش رود.

رییس اداره سازمان ها و مجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی و امور بین المللی وزارت کشور با بیان اینکه اگر شهرداری اصفهان در بعضی موارد برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها قدرت اجرایی نداشته باشد، می توانیم از ظرفیت استانداری به نفع اهداف مورد نظر شهرداری استفاده کنیم و هر کجا نیاز به الزامات قانونی باشد از ظرفیت استانداری استفاده می‌کنیم تا بازوی اجرایی شهرداری برای تحقق اهداف باشد.

وی تأکید کرد: به شهرداری اصفهان یک ماه فرصت می‌دهیم تا نقشه راه خود را برای تحقق شهر دوستدار کودک ارائه کند.

جوانی با بیان اینکه در کشور ایران هشت شهر پایلوت دوستدار کودک است، گفت: شهر اصفهان با توجه به سوابق اجرایی و اقدامات خوب انجام شده می‌تواند زودتر از سایر شهرها این برند جهانی را دریافت کند و به شبکه جهانی شهر دوستدار کودک بپیوندد.

وی تصریح کرد: کودکان باید در قلب برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های شهری قرار گیرند و برای آن‌ها فضاهای مناسبی در شهرها درنظر گرفته شود.

کد خبر 380508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.