به تعهدات خود برای تحقق شهر دوستدار کودک عمل کرده‌ایم

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به تعهدات خود در راستای تحقق شهر دوستدار کودک به طور کامل عمل کرده، اما یونیسف از تفاهم نامه‌ای که در وزارت کشور امضا شد عمل نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز_چهارشنبه_پنجم تیرماه ۹۸ در دیدار با رییس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای تحقق شهر دوستدار کودک بیشتر از تصور در اصفهان انجام شد، به عنوان مثال در پارک قلمستان مجموعه‌ای درحال طراحی است تا کودکان در این مکان با نهایت آرامش به تفریح، نشاط و شادابی بپردازند.

وی تأکید کرد: امسال نیز در راستای همین موضوع برای هر منطقه از مناطق ۱۵گانه شهرداری تکلیف شده تا یک پروژه در راستای شهر دوستدار کودک تعریف کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در پایانه‌های مسافربری کاوه و صفه اتاق مراقبت مادر و کودک راه اندازی شده است، افزود: در مجاورت خانه هنرمندان محلی مناسب برای کودکان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان به تعهدات خود در راستای تحقق شهر دوستدار کودک به طور کامل عمل کرده، اما یونیسف از تفاهم نامه‌ای که در شورای وزارت کشور امضا شد و یکی از مفاد آن اختصاص اعتبار از سوی یونیسف به شهرداری اصفهان بود، عمل نکرد.

نوروزی گفت: در یک قدمی تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک قرار داریم، اما نباید این یک قدم شکننده باشد. باتوجه به شرایط مساعد شهر اصفهان، این شهر باید در راستای شهر دوستدار کودک برجسته شود تا الگویی برای سایر شهرها باشد، نماینده شهرداری اصفهان در وزارت کشور باید کمک کند تا روند پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهر دوستدار کودک محقق شود.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌هایی که در امر تربیت کودک فعالیت می‌کنند در این بخش دخیل شوند، اما نباید به محوریت بودن شهرداری خدشه‌ای وارد شود.

نوروزی با بیان اینکه دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی و هلال احمر باید نمایندگان خود را معرفی و در راستای شهر دوستدار کودک سیاست گذاری داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری اصفهان از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای مدیریت بهینه شهر در جهت تحقق شهر دوستدار کودک استفاده می‌کند.

کد خبر 380503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.