جزییات قتل راننده تاکسی با پیچ گوشتی/ زن صیغه‌ای: من را ربوده بودند!

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از مرگ دو کارگر در تصفیه خانه فاضلاب اصفهان تا ماجرای ربودن زن جوان و جزییات قتل یک راننده تاکسی را می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زنی جوان به نام فهیمه چندی‌قبل به پلیس مشهد مراجعه کرد و گفت که او را ربوده بودند. این زن توضیح داد من درحالی‌که یک فرزند دارم مدتی قبل به‌دلیل اختلافات زیادی که با شوهرم داشتم، از او طلاق گرفتم.

وی افزود:بعد از آن چون حضانت فرزندم با من بود، زندگی برایم سخت شده بود به همین دلیل وقتی با مردی به نام یاسر آشنا شدم و او از من خواستگاری کرد، قبول کردم به عقد موقتش دربیایم. یاسر مرد پولداری است و هر روز با یک ماشین سراغم می‌آمد. ابتدا به نظر می‌رسید یاسر مرد خوبی است اما در مدتی که صیغه او بودم، با من خیلی بدرفتاری کرد به‌طوری که تصمیم گرفتم بعد از اتمام مدت صیغه از او جدا شوم ولی او اصرار داشت عقد موقت را تمدید کنیم.

وقتی در برابر خواسته او مقاومت کردم، یک روز وقتی می‌خواستم به محل کارم در یک آرایشگاه بروم، جلویم را گرفت و گفت می‌خواهد با من صحبت کند. او به این بهانه مرا سوار خودرو کرد و به محلی که نمی‌دانم کجاست برد. در آنجا دو مرد دیگر هم حضور داشتند و با یاسر همدستی کردند.

یاسر در آن محل من را مورد آزار و اذیت قرار داد و سعی کرد با تهدید وادارم کند صیغه را تمدید کنم اما وقتی باز هم مخالفت کردم ۵۰ میلیون تومان پول و طلا از من گرفت و گفت اینها را خودم به تو دادم و حالا که نمی‌خواهی همسرم باشی همه را پس می‌گیرم. او بعد از سرقت من را رها کرد.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد بعد از اطلاع از این شکایت وارد عمل شدند و سعی کردند ردی از یاسر و دو مرد دیگری که با او همدستی کرده بودند پیدا کنند اما مشخص شد هر سه مظنون فراری شده‌اند. به این ترتیب تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مشخص شد این افراد به تهران گریخته‌اند. مأموران پلیس مشهد بعد از چند روز تحقیق و بررسی بالاخره یاسر را یافتند و او را بازداشت کردند. در ادامه یکی از همدستان متهم در کرج به دام افتاد اما نفر سوم همچنان فراری است.

یاسر پس از دستگیری اتهام آدم‌ربایی را به‌طور کامل رد کرد و گفت: فهیمه دروغ می‌گوید و اصلا چنین اتفاقاتی رخ نداده است. مدتی قبل با او آشنا شدم؛ پیشنهاد عقد موقت دادم. فکر می‌کردم او هم مرا دوست دارد اما بعد از مدتی فهمیدم به‌خاطر پول و ثروتم پیشنهاد من را قبول کرده است به‌همین دلیل دیگر علاقه‌ای نداشتم با او در ارتباط باشم اما فهیمه اصرار داشت صیغه را تمدید کنیم. من به‌شدت مخالفت کردم و حتی به او گفتم فقط به‌خاطر پول دوست دارد با من در ارتباط باشد. فهیمه وقتی مطمئن شد راهی برای راضی‌کردن من ندارد، تصمیم گرفت علیه‌ من شکایت کند تا از این طریق بتواند پولی به‌دست آورد. بازپرس  بعد از شنیدن اظهارات این مرد دستور انتقال او به مشهد را صادر کرد تا تحقیقات تکمیلی انجام شود.

گاز تصفیه خانه نیز در اصفهان قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مرگ دو نفر و مصدومیت یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در حوضچه تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.

سرهنگ محمدرضا خدادوست با اشاره به جزییات این خبر، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی در یک شهرک صنعتی، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گشت انتظامی پاسگاه "دستجا" و ماموران آتش نشانی جهت بررسی به محل اعزام شدند.

وی افزود: سه کارگر به قصد نصب داربست در یکی از حوضچه های تصفیه خانه شهرک صنعتی برای تعمیرات وارد حوضچه فاضلاب شده که به دلیل استنشاق گاز منوکسید کربن دچار مصدومیت شدید و گازگرفتگی شده که متاسفانه دو نفر آنان در دم فوت و یکی از آنان توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

صبحانه، نان و پنیر نخورید

در فصول سرد بهتر است صبح‌ها وعده غذایی‌مان را با یک مایع آبکی گرم و انرژی‌بخش مثل چای یا شیر به همراه عسل یا زنجبیل یا دارچین شروع کنیم. سپس به‌تدریج می‌توانیم غذاهای ترکیبی را اضافه کنیم، به این ترتیب که ابتدا مواد غذایی کم‌چرب و سپس خوراکی‌های پرچرب را مصرف کنیم تا پذیرش معده به مرور بیشتر شود.

خوردن پنیر هنگام صبح چندان توصیه نمی‌شود بلکه بهتر است شب‌ها همراه گردو یا آویشن در وعده شام میل شود.

همچنین در وعده صبح توصیه می‌شود از قندهای ساده و مواد انرژی‌دهنده به مغز استفاده شود. برای مثال عسل یا خرما از آنجایی که گرم هستند انرژی بدن را بالا می‌برند و ما را برای فعالیت روزانه آماده می‌کنند.

واریز ۴ بسته حمایتی به ازای کالا برای کارمندان در هر فصل

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: هیات تطبیق مصوبات، آنچه دولت به عنوان آیین نامه مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت ارائه کرد تصویب کرد. علاوه بر آن دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی نیز تایید کردند آنچه اجرا می‌شود  مصوبه مجلس است.

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این نیز توضیح دادم که چگونگی افزایش کارمندان دولت در بند «ی» تبصره ۱۲ بودجه کاملاً صراحت دارد و آنچه مجلس تصویب کرد این است که ۴۰۰ هزار تومان به همه کارکنان دولت ابتدا پرداخت شود هر رقمی که باقی می‌ماند تا ۱۰ درصد باز هم اضافه شود.

وی تاکید کرد: در این حکم، عبارتی که این افزایش پلکانی، صعودی، سقوطی و افزایشی و از این موارد باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در ذهن کارکنان دولت شبهه القا نکنیم، گفت: در بین کارکنان احساسی تزریق شد که گویا باید به صورت بهتری توزیع می‌شد اما به جهت عملکرد دولت، خلاف مصوبه عمل نشده است، اگر مشکلی هم باشد عین آن مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

هشت کشته و مجروح در تصادف مرگباراتوبان قم- تهران

بامداد امروز چهارشنبه تصادف دو دستگاه پژو ۴۰۵ با پژو پرشیا در مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران ـ قم، مقابل تیر ۳۲۵ (حدود ۱۸ کیلومتر بعد از عوارضی) دو کشته و شش مجروح بر جای گذاشت.

در محل حادثه مشاهده شد سه دستگاه خودرو شامل دو دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه پژو پرشیا به شدت با هم تصادف کردند.

بر اثر این حادثه یک دستگاه پژو ۴۰۵ کاملاً شعله‌ور و واژگون شده و حین رسیدن آتش‌نشانان اطلاعات حاکی از آن بود که یک نفر داخل خودرو محبوس است. آتش‌نشانان به سرعت آتش را خاموش کرده و جسد سوخته مجهول‌الهویه را از داخل خودرو خارج کردند.

داخل خودروی پرشیا نیز خانمی جوان محبوس بود که آتش‌نشانان برای رهاسازی وی اقدام کرده و پس از خارج کردن او مشخص شد این شخص نیز بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.

جزئیات حداقل و حداکثر حقوق سربازان با درنظر گرفتن شرایط خدمت

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نرخ حقوق سربازان اظهار کرد: حقوق سربازان باید حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق پایوران رسمی باشد که این بازه طبق درجه به سربازان تعلق می گیرد.

وی افزود: حداقل حقوق هم بین یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان است که این ۶۰ تا ۹۰ درصد بر این اساس تعیین می شود. سردار کمالی ادامه داد: با این احتساب انتظار می رود که حقوق سربازها رقم بالایی باشد ولی می بینیم که این گونه نیست و بسیاری از سربازان به رقم حقوقشان اعتراض دارند.

 سردار کمالی خاطرنشان کرد: در اینجا ذکر یک نکته بسیار ضروری است که تعیین و پرداخت حقوق سربازان بر اساس اعتبارات سالانه انجام می شود و این گونه نیست که ما دلبخواهی به هر سربازی یک رقم به عنوان حقوق پرداخت کنیم. حقوق سربازان بین ۲۰ تا ۱۰۰ آن ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق پایوران رسمی است.

انتقال آب "وان" به دریاچه ارومیه مشکل زیست محیطی ندارد

فرهاد افشار مؤسس نخستین سمن ایرانی در سازمان ملل متحد گفت: انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه مورد تأیید چهار دانشگاه بین المللی قرار گرفته است و هیچ مشکل زیست محیطی ندارد.

وی با بیان اینکه طرف ترک و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طرح انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه استقبال کرده‌اند، اظهار کرد: در شرایط کنونی تعلل در اجرای این طرح بی معنی است.

افشار با اشاره به اینکه اجرای این طرح حتی به یک ریال بودجه دولتی نیاز نیست، بیان کرد: ترکیه در قبال انرژی تولیدی، تمامی اقدامات اجرایی این خط انتقال را انجام می‌دهد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، طرح خط انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه طی یک سال می‌تواند به بهره برداری برسد و در مدت سه سال منجر به احیای کامل نگین آبی آذربایجان شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه ترکیه به پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه در منطقه واقف است، خاطرنشان کرد: خشک شدن این دریاچه می‌تواند پیامدهای زیست محیطی ناگواری برای ترکیه، ایران و عراق در پی داشته باشد.

قتل راننده تاکسی با پیچ گوشتی

یک راننده تاکسی که به خاطر سوار کردن مسافر، راننده دیگری را با پیچ گوشتی به قتل رسانده بود، صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

رسیدگی به این پرونده از فروردین پارسال به‌دنبال درگیری خونین در یکی از ایستگاه‌های تاکسی در پایتخت شروع شد.یکی از راننده‌ها که فرید نام داشت در اثر اصابت پیچ گوشتی به ناحیه گیجگاهی به‌شدت زخمی شد و براثر خونریزی شدید درگذشت. عامل جنایت که پسر ۲۵ساله‌ای به نام نوید بود خیلی زود دستگیر شد و به قتل اقرار کرد.

سپس با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.در آغاز محاکمه برادر مقتول که به نمایندگی از مادر سالخورده‌اش در دادگاه حضور یافته بود، خواستار قصاص شد.

آنگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در شرح ماجرا به قضات دادگاه گفت: روز حادثه من و فرید بر سر سوار کردن مسافر با هم درگیر شدیم. او آینه تاکسی من را شکست و دعوا تمام شد، اما چند دقیقه بعد او به طرف من حمله‌ور شد. من هم که پیچ گوشتی در دست داشتم ناگهان نوک آن به سر او فرو رفت. من اصلاً قصد زدن او را نداشتم و این فقط یک اتفاق بود.

به دنبال اظهارات متهم ۲۵ ساله، قاضی قربانزاده در جلسه صلح و سازش از برادر مقتول خواست از آنجا که این قتل ناخواسته رخ داده است در صورت امکان از قصاص پسرجوان گذشت کنند.پس از پایان جلسه صلح و سازش قضات برای صدور حکم شایسته وارد شور شدند.

هر ایرانی با کد ملی می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت دریافت کند

 سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص کلیات پروژه پرونده الکترونیک سلامت گفت: طی سالیان گذشته اقدامات اولیه و پراکنده‌ای در حوزه زیر ساخت‌های سلامت انجام شده بود که با تلاش‌هایی که ظرف ماه‌های اخیر در قالب پروژه ملی پرونده الکترونیک سلامت زیر نظر وزیر بهداشت شکل گرفت، موضوع استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای کلیه ایرانیان از دیروز آغاز  و از این به بعد هر ایرانی با شناسه خود که همان کد ملی خواهد بود می‌تواند پرونده الکترونیک سلامت خود را فعال سازد.

وی ادامه داد: در این مرحله کلیه اقدامات ذیل بسته‌های خدمات بهداشتی ارائه شده و بخشی از خدمات درمانی که درسطح یک است نیز ارائه می‌شود و استحقاق سنجی بیمه‌ای و استعلام هویتی نیز همزمان اجرا خواهد شد.

جهانپور افزود: با عملی کردن این پروژه در حدود چهار و نیم میلیون همپوشانی بیمه‌ای داشته‌ایم و با استقرار این پرونده الکترونیک افرادی که دارای دو یا سه نوع بیمه بوده اند دیگر نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

توقیف اتوبوس مسافربری در سمیرم به دلیل حمل محموله قاچاق

سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از توقیف بیش از یک میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری خبر داد و گفت: این خودرو ۵۲۶ قلم لوازم آرایشی، ۶۰ کپسول نیروزا، یک دستگاه موتور مستعمل کامیون ایسوزو، تعدادی انجین و تنه مستعمل موتور هوندا، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تلویزیون ال ای دی ، یک دستگاه کولر گازی، یک عدد درب خودرو سواری، ۱۸ عدد فشار سنج صنعتی، ۱۷۰ عدد لیوان پلاستیکی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

تعریف ۱۳۱ راهکار برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت: ۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تبیین شده است.

عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش با تاکید بر اینکه باید سیاست مدرسه محوری برای مدیران مدارس به خوبی تبیین شود، گفت: اهداف اجرای این سیاست نیز باید برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود.

وی مهمترین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه را اجرای متوازن سند توسعه تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین مسئله بسیار مهمی است که باید برای اجرای آن، باید ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سند تحول ملاک مهم در طرح مدرسه محوری است، گفت: ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی در سند تحول بنیاد مورد توجه قرار گرفته است و این سند باید در مدارس محقق کنیم.

سلطانیان همچنین از ابلاغ بخشنامه مدرسه محوری به مدارس خبر داد و گفت: مدرسه محوری سیاستی با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تفویض اختیار اولین اصل آن به شمار می‌رود.

کد خبر 380499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.