ترکیه به توافق هسته ای پایبند است

نماینده رییس (APA) گفت: ترکیه پایبند به توافق هسته ای است و تلاش می کند دستورکارهای اتحادیه آسیایی را پیش ببرد و مکانیزم های کارآمدی را برای پیشبرد اهداف مجالس آسیایی انجام دهد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، خانم اسما اردوغان صبح امروز در آیین آغاز به کار نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) اظهار کرد: قبل از هرچیز باید قدردانی خودم را از ایران به خاطر میزبانی در یک شهر زیبا و تاریخی اعلام کنم. 

وی افزود: روابط دوجانبه ایران و ترکیه براساس عدم مداخله در امورداخلی و احترام به حسن همجواری است. 

نماینده رییس (APA) با بیان اینکه ایران و ترکیه به لحاظ اقتصادی به یکدیگر وابسته بوده و باید درچارچوبی هدفمند به اهداف خود دست یابد افزود: از سال ۲۰۰۵ نشست های مختلفی در حوزه های اقتصادی برگزار شده و سال ۲۰۱۹ نیز نشست دیگری توسط کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی برگزار می شود. 

وی تصریح کرد: در حوزه ثبات امنیت منطقه‌ای گفت‌وگوهای خوبی انجام شده و روابط ایران و ترکیه به عنوان دارایی و ارزشی ذینفع برای دوکشور در منطقه است. 

اردوغان ادامه داد: قطعاً تحولات منطقه ای برمردم تأثیرگذاشته است، همچنین برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای ایران را مورد توجه قرار دادیم که رویکردهای آن باعث تحول در منطقه شده است. 

وی با تأکید براینکه ترکیه پایبند به توافق هسته ای است تصریح کرد: از آنجایی که پارلمان ها و نمایندگان آن منتخب مردم هستند، ما تلاش کردیم که در ترکیه با همتایان خود در سایر کشورها در ارتباط باشیم و از طریق هیئت پارلمانی، یک اتحادیه پارلمانی کارآمد در سطح منطقه داشته باشیم و براساس تبادل تجربیات و دیدگاه های مشترک بتوانیم با چالش های پیش رو مقابله کنیم. 

نماینده رییس (APA) ادامه داد: ترکیه تلاش می کند دستور کارهای اتحادیه آسیایی را پیش ببرد و مکانیزم های کارآمدی را برای پیشبرد اهداف مجالس آسیایی انجام دهد. 

وی تصریح کرد: با توجه به تبعات منفی شرایط موجود انتظار می رود درخصوص مهاجرت آوارگان و سایر مسائل دیگر قدم های بزرگی برداشته شود. 

اردوغان با بیان اینکه ما از صلح و ثبات مدنظر فاصله داریم و نیاز است در سوریه فلسطین و یمن اقدامات سازنده داشته باشیم، گفت: باید در کنار هم کارها را پیش ببریم تا بر آسیب ها و آلام مردم غلبه کنیم و البته فعالیت های نمایندگان در این میان بسیار حائز اهمیت است. 

کد خبر 380483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.