دستیابی به تفاهم زبانی میان کشورهای آسیایی مانع نفوذ قدرت‌های خارجی می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و رشد انسان‌ها نیازمند زمان است، گفت: با برگزاری اجلاس به صورت علمی و گسترده می‌توان به یک تفاهم زبانی مشترک میان کشورهای آسیایی دست یافت که باعث قدرت آنها می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز -چهارشنبه، ۵ تیرماه- در اصفهان در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجالس مختلف در این نشست می توانند دولت های خود را به یک همزبانی برسانند که از قبال آن به سرعت به همه جانبه گرایی دست پیدا کنیم و جلوی قدرتی که امروز می خواهد در دنیا با قلدری، زورگویی و یکجانبه گرایی در همه کشورها اعمال قدرت کند را بگیریم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر همه ما در منطقه آسیا با هم متحد باشیم تبدیل به قدرتی می شویم که هیچ قدرتی نمی تواند جلوی آن بایستد به شرط آنکه بتوانیم به یک تفاهم زبانی برسیم.

وی در ادامه آمریکا را کشور یکجانبه گرایی توصیف کرد که قصد دارد تمام دنیا را تحت سلطه خود درآورد و افزود: آنها به همه کشورها تحکم کرده و آنها را وادار می کنند از سیاست هایشان تبعیت کنند که این ننگی برای سیاست دنیا است اگر زیر سلطه آنها برود.

پزشکیان اضافه کرد: نباید اینگونه باشد که یک گروه خاص با نگاه خاص بتواند هرچه خواست را اعمال کند و سایرین مجبور باشند سیاست آنها را بپذیرند لذا باید بیدار شده و دست به دست یکدیگر داده و اجازه ندهیم صرفا یک گروه خاص در دنیا اعمال نفوذ کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره حمایت مجلس از سپاه در ماجرای انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی گفت: زمانی که آنها ما را با موشک می زدند صدایی از هیچکس بلند نشد اما امروز به یمن برکت نیروهای مسلح و دانشگاه به جایی رسیده ایم که اجازه نمی دهیم پهپادهای فوق پیشرفته آنها در حریم ما پا بگذارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی تا کنون به هیچ کشوری حمله نکرده و از هیچ تروریستی در دنیا پشتیبانی نکرده است و این آنها هستند که از تروریست ها دفاع کرده و مجاهدین خلق را به عنوان یک سازمان به رسمیت می شناسند لذا افتخار ما این است که نیروی مسلح، سپاه پاسداران و مرزدارانی که در مرزها خدمت می کنند با قاطعیت از نفوذ دشمن جلوگیری می کنند.

پزشکیان در ادام درباره تحریم وزیر امور خارجه عنوان کرد: اقدامات آمریکا در هیچ چارچوب بین المللی نمی گنجد، آنها یک مملکت را تحریم کرده و همه را وادار کرده اند که سیاست های آنها را اجرا کنند و همه را تحت فشار قرار می دهند در حالی که دم از آزادی و دموکراسی می زنند و گاهی اشک تمساح می ریزند که ما به فکر شماییم در حالی که تمام منطقه و دنیا را به هم ریخته اند و این شرم آور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان درباره همگرایی ایجاد شده در این اجلاس خاطرنشان کرد: توسعه و رشد انسان ها زمان می خواهد اما باید در راستای دستیابی به یک نگاه مشترک حرکت کنیم که البته با یک جلسه نمی توان به آن دست یافت بلکه باید با تعاملات گسترده تر، علمی تر، مستندتر و فراگیرتر زبان و نگاه مشترک ایجاد شود.

کد خبر 380479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.