شهرداری مشهد در بین ۳ دستگاه برتر کشور در انتشار اسناد برای شفافیت

طبق گزارش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرداری مشهد در بین سه دستگاه برتر کشور در انتشار اسناد برای شفافیت قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، براساس گزارش دبیرخانه سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ۴۰۸ سند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۲۶۳ سند و شهرداری مشهد با انتشار ۹۵ سند در صدر دستگاه‌های منتشر کننده اسناد بر روی سامانه هستند.

از زمان راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات تاکنون بیش از یک هزار و ۲۸۰ سند در این سامانه وجود دارد و برخی از این اسناد در پاسخ به درخواست‌های شهروندان و برخی نیز در جهت ترویج شفافیت (موضوع ماده ١٠ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) از سوی دستگاه‌های متصل به سامانه منتشر شده است.

در ماده ۱۰ قانون مذکور، موسسات عمومی مکلف شده‌اند اطلاعات عمومی و فاقد طبقه‌بندی خود را در راستای نفع عمومی و حقوق شهروندی منتشر کنند؛ با گذشت دو سال از راه‌اندازی رسمی سامانه در تیرماه ۹۶، جای بسیاری از نهادهای مهم که ‌مشمول این قانون هستند در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات خالی است.

گفتنی است شهروندان می‌توانند برای مشاهده اسناد و فهرست سازمان‌های عضو به سامانه الکترونیکی انتشار و دسترسی آزاد به ‌اطلاعات به نشانی foia.iran.ir مراجعه کنند که هم‌اکنون ۶۲۰ دستگاه در این سامانه فعال هستند.

کد خبر 380463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.