دیپلماسی پارلمانی ایران فعال است

رییس گروه مجالس آسیایی گفت: برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) در شهر زیبای اصفهان، پیام‌های مختلفی را خواهد داشت که نشان می‌دهد دیپلماسی پارلمانی ایران فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده فاطمه ذوالقدر، صبح امروز در آیین آغاز به کار نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) اظهار کرد: کمیته امور سیاسی مجمع بین‌المجالس آسیا یکی از مهمترین کمیته‌هایی است که همواره در آن قطعنامه‌های مختلف مربوط به مسائل آسیا، تقویت صلح در منطقه و شیوه‌های پارلمانی مؤثر از طریق همکاری بین پارلمان‌های کشورهای مختلف آسیایی بحث می‌شود.

وی افزود: این نشست فرصتی فراهم کرده تا بار دیگر ایده‌های جمعی و انرژی خود را صرف مشارکت در تسهیل امور سیاسی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برگزاری نشست کمیته سیاسی این مجمع در هفته جاری در اصفهان گفت: ایران در این نشست قطعنامه چند جانبه گرایی در برابر سیاست‌های اخیر آمریکا را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئله فلسطین یکی از مسائل مهم آسیا به شمار می‌رود، یک قطعنامه را در نشست این کمیته به خود اختصاص می‌دهد و امسال نیز با توجه به سیاست‌های اخیر آمریکا در مورد فلسطین قطعاً قطعنامه ویژه‌ای در محکومیت این اقدامات صادر خواهد شد.

ذوالقدر با بیان اینکه  مجمع بین‌المجالس آسیا ۵۶ عضو دارد که ۴۲ عضو دائم و ۱۴ عضو ناظر هستند، گفت: مقرر شده کمیته سیاسی مجمع بین المجالس آسیا در ایران برگزار شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است، برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) در شهر زیبای اصفهان، پیام‌های مختلفی را خواهد داشت و نشان می‌دهد دیپلماسی پارلمانی ایران فعال است.

رییس گروه مجالس آسیایی افزود: تشکیل کارگروهی برای ایجاد پارلمان واحد آسیایی، از دیگر مباحثی است که در کنار برگزاری این نشست دنبال می‌شود؛ همچنین قرار است جوانب مختلف این موضوع سنجیده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ کشور برای حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد: قطعاً تشکیل آن زمان بر بوده و نیاز به پژوهش‌های زیادی دارد.

ذوالقدر گفت: در این نشست قطعنامه پیشنهادی ایران در رابطه با چند جانبه گرایی و تقویت همکاری چند جانبه در برابر سیاست‌های اخیر آمریکا در فلسطین، کره شمالی و آمریکای لاتین مطرح خواهد شد و ایران قطعنامه چند جانبه گرایی را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 380461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.