ایران اسلامی به تمامی تعهدات و مسئولیت های بین المللی پایبند است

استانداراصفهان گفت: برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) در اصفهان گواه خلاقیت و شکوه هنر در این دیار است و این فرصت طلایی بیش از پیش گنجینه های ارزشمند ایران اسلامی به ویژه اصفهان که دانشنامه هنر اسلامی به شمار می رود را در توسعه روابط بین المللی تبیین می سازد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز _چهارشنبه ۵ تیر ماه_ در آیین آغاز به کار نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) خطاب هب میهمانان این نشست اظهار کرد: از طرف مردم فرهنگ دوست، هنرآفرین، خلاق و سخت کوش ایران، حضور شما را در جمهوری اسلامی ایران و مراسم افتتاح نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در میعادگاه هنر و اندیشه، فرهنگ و تمدن؛ یار همیشه جاوید ایثار و مقاومت، شهر بی بدلیل گنبدهای فیروزه‌ای و شهر جهانی صنایع دستی خیرمقدم می گویم. 

وی افزود: برگزاری این نشست در اصفهان به عنوان پایتخت تمدن فرهنگ ایران اسلامی فرصت مقتنمی برای بحث و تبادل نظر درباره مسائل و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی است.  

استانداراصفهان تأکید کرد: بی شک ایران اسلامی به تمامی تعهدات و مسئولیت های بین المللی پایبند است و با اتکا به لطف الهی، پشتوانه مردم و تحت رهبری هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب در همکاری با کشورهای منطقه راهبرد خود را در تنش زدایی و توسعه صلح در ابعاد منطقه‌ای به کار می گیرد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی در این مسیر که بارها راستی آزمایی آن به تأیید سازمان های بین المللی رسیده، از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد. 

رضایی با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی کشورهای آسیایی در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی، آموزشی، علمی، اقتصادی و گردشگری، زمینه تعامل و تشریک مساعی را در نشست هایی از این قبیل بیش از پیش فراهم می سازد، تصریح کرد:  همفکری و همدلی کشورهای آسیایی در برهه حساس کنونی یک ضرورت انکار ناپذیراست، بنابراین در عصری که پدیده های جهانی شدن و ظهور فضای مجازی، مرزهای جغرافیایی، سیاسی اقتصادی و فرهنگی ملل دنیا را درنوردیده، ضرورت بسترسازی و حفظ و صیانت از حریم و موجودیت میراث عظیم کشورهای آسیایی بیش از پیش آشکار می شود. 

استانداراصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) در اصفهان گواه خلاقیت و شکوه هنر در این دیار است و این فرصت طلایی بیش از پیش گنجینه های ارزشمند ایران اسلامی به ویژه اصفهان که دانشنامه هنر اسلامی به شمار می رود را در توسعه روابط بین المللی تبیین می سازد. 

کد خبر 380449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.