افزایش تنش‌های محدودیت کشت خوزستان/کودک‌آزاری در کارواش بوشهر

در بسته خبری امروز از فصل خونین جاده‌های دیر تا آتش‌سوزی ۱۵۰ هکتار از اراضی باغملک و صادارت ماهی خشک از قشم را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوب کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

صادارت ماهی خشک از قشم

هرمزگان: محدثه رزمجو، مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص یکهزار ۲۸۰ هکتار زمین در قشم برای ساماندهی صادارت ماهی خشک خبر داد و گفت: پس از پایان دوره جاری صید با فعالیت در خارج از سایت‌های جانمایی شده مطابق قانون برخورد می‌شود.

زمینه اشتغال ۸۴۹ نفر فراهم شد

هرمزگان: اسدالله عباسی، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان میناب اظهار کرد: اتاق اصناف شهرستان میناب در سال گذشته با صدور ۶۱۲ پروانه کسب زمینه اشتغال ۸۴۹ نفر را فراهم کرده است.

۲۵ تن برنج قاچاق در میناب کشف شد

هرمزگان: محمد رستمی، ‎فرمانده انتظامی شهرستان میناب از کشف ۲۵ تن برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

فصل خونین جاده‌های «دیر» با ۲۵۸ کشته و مصدوم

بوشهر: احمد آخوندی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۱۹۱ مورد تصادف و واژگونی خودرو با ۲۵۸ کشته و مصدوم در شهرستان به اورژانس ۱۱۵ گزارش شده است.

۳۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر:  حسین مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بالغ بر ۳۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳۰ طرح بزرگ و متوسط در استان بوشهر پرداخت شده است.

کودک‌آزاری در کارواش بوشهر

بوشهر: روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده در یکی از کارواش های بوشهر تشریح کرد:  به دنبال انتقال این کودک هفت ساله توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت. در حال حاضر زخم‌های سطحی این کودک ‌ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است.

****************************************************************************************************************************

افزایش تنش‌های محدودیت کشت خوزستان

خوزستان: کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اعلام محدودیت کشت تابستانه از سوی سازمان آب و برق خوزستان، گفت: جهاد کشاورزی خوزستان به‌هیچ‌وجه محدودیت و ممنوعیت کشت تابستانه را نمی‌پذیرد و ذخیره آبی سد مارون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است و حداقل ۴۵ هزار هکتار پیش‌بینی کشت تابستانه در حوزه سد مارون شده است.

۶ باب فروشگاه ماهی‌فروشی در بندرماهشهر پلمپ شد

خوزستان: علی نوری، رییس مرکز بهداشت بندرماهشهر با اشاره به پلمپ ۱۲ واحد فروشگاهی در سال ۹۸ تاکنون، گفت: شش باب فروشگاه ماهی‌فروشی واقع در بازارچه آبزیان بندرماهشهر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی موردنظر امروز پلمپ شدند.

۱۵۰ هکتار از اراضی باغملک در آتش سوخت

خوزستان: آرش حیاتی، ​معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری باغملک گفت: آتش‌سوزی کاه و کلش در اراضی کشاورزی قلعه تل از ساعت ۱۴ امروز از شهرک گلخانه‌ای قلعه تل آغاز شد و پیش از ورود به روستا تکیه در ساعت ۱۷ اطفا شد که حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی در آتش سوخت.

کد خبر 380448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.