الحوثی: بازوی ایران نیستیم

کشورهای خاورمیانه امروز شاهد تحولات مختلفی بوده‌اند، اظهارت رئیس شورای عالی انقلاب یمن، تحویل اس -۴۰۰ های روسیه به ترکیه و سخنان محمود عباس در واکنش به اجلاس منامه؛ بخشی از تحولات امروز منطقه است.

اهمیت ژئوپلیتیک و موقعیت خاص کشور ایران از منظر هژومونی منطقه‌ای و جهانی، مقوله‌ای حساس و غیرقابل انکار در مناسبات سیاسی و راهبردی نظام بین الملل است. از این رو خبرگزاری ایمنا، به صورت روزانه به انعکاس تحولات منطقه و همسایگان جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

عملیات پهپادی ما پاسخ به تجاوزات ۵ ساله است

شبکه المسیره اعلام کرد: محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن در گفت‌وگویی تلویزیونی مدعی شد عملیات یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای افزایش تنش نیست بلکه پاسخ طبیعی به حدود پنج سال حمله به یمن است.

وی افزود: دشمن کسی است که با استفاده از انواع مختلف سلاح حتی سلاح‌های ممنوعه باعث افزایش تنش می‌شود و ما تنها در برابر تجاوز پنج ساله دشمن به کشور، مقابله می‌کنیم و در این زمینه همه تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.

الحوثی گفت: پیشتر برای توقف عملیات پهپادی و موشکی برقراری آتش بس را ارائه کردیم اما ائتلاف متجاوز از آن در مسیر دیگری استفاده و اعلام کرد که پیروزی‌هایی به دست آورده است و برادران ما در نیروهای دفاع به این نتیجه رسیدند که جنایت‌های ائتلاف متجاوز ادامه دارد و آتش بس فایده‌ای ندارد و بدین ترتیب به شیوه‌های مختلف بازدارندگی بازگشتند.

الحوثی در ادامه خاطرنشان کرد: ما بازوی ایران نیستیم و اگر آنطور که ادعا می‌کنند بازوی ایران بودیم نمی‌گفتیم که در صورت متوقف شدن حملاتتان ما نیز حاضر به توقف عملیات‌هایمان هستیم.

خطرناک‌ترین ابزارهای جنگی حال حاضر از نظر رئیس موساد

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در صفحه نخست خود نوشت: یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به مناسبت هفته ملی سایبری در دانشگاه تل‌آویو سخنرانی کرد و این دانشگاه به منظور قدردانی از نقش موساد در مبارزه با حملات سایبری به اسرائیل و شرکت‌ها و نهادهای رسمی و خصوصی "مدال حفاظت از حملات سایبری" را به سازمان موساد تقدیم کرد.

کوهن گفت، دولت به دنبال حفظ خود، سازمان‌ها و کامپیوترها است و تلاش دارد شهروندان را از خطر "جنگ سایبری" دور نگهدارد اما شرکت‌های خصوصی و نهادهای مدنی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته و برای حفاظت از خود، سرمایه و مشتری‌های خود همکاری کنند.

وی افزود: اینترنت زندگی مردم را آسانتر کرده است اما خطراتی نیز دارد که باید با آن مقابله کرد.

هدف از برگزاری کنفرانس منامه جدا کردن غزه از کرانه باختری است

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: طرح صلح عربی خط قرمز ما است و امکان ندارد جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یا هر شخص دیگری بتواند این طرح را به نیابت از سران عربی و اسلامی مجدداً تدوین کند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که هدف از برگزاری کارگاه اقتصادی منامه جدا کردن غزه از کرانه باختری و یهودی‌سازی قدس است و هر طرحی که مشروعیت فلسطین را به دنبال نداشته باشد، شکست خواهد خورد.

ریاست این تشکیلات اعلام کرد: هر اقدام یک جانبه‌ای که هدفش زیر پاگذاشتن مشروعیت عربی و بین‌المللی باشد، به بن بست خواهد رسید و هر کسی که در این اقدام یک جانبه شریک باشد، نقشی جز اجرای طرح استعماری جدیدی نخواهد داشت که این طرح اهداف گسترده‌تری از آنچه دیگران گمان می‌کنند، دارد.

ریاست فلسطین تاکید کرد که اجماع فلسطینی و بین‌المللی درباره مشروعیت موضع فلسطینی به منزله دستاوردی برای فلسطین و رهبران آن است.

اردوغان: اس -۴۰۰ های روسیه ژوئیه تحویل ترکیه داده می‌شوند

خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: امیدواریم که سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ روسی را تحویل بگیریم. مساله این سامانه‌های دفاعی مستقیماً به حق حاکمیت ترکیه مربوط می‌شود. ما از این مسیر عقب نمی‌نشینیم.

تنش بین ترکیه و آمریکا در ماه‌های اخیر بر سر خرید این سامانه‌های دفاع هوایی از روسیه بالا گرفته به طوری که واشنگتن می‌گوید نقش ترکیه در برنامه‌های جنگنده‌های اف -۳۵ در معرض خطر قرار می‌گیرد و احتمال وضع تحریم‌ها علیه آنکارا را نیز وجود دارد.

عربستان و امارات در راس رژیم‌های عربی خائن هستند

سایت شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به کنفرانس منامه تاکید کرد: مساله فلسطین هرگز از بین نخواهد رفت و امروز این موضوع قدرتمندتر و مصون‌تر از گذشته است.

عبدالسلام گفت: آنچه در کنفرانس منامه مطرح شد، محتوایی ضعیف و رشوه‌ای مضحک بود که شایسته برگزاری یک نشست مطبوعاتی هم نبود چه برسد به کنفرانس.

سخنگوی انصارالله اظهار کرد: پس از مقدمات طولانی و کنفرانس‌های علنی و محرمانه، کنفرانس منامه نشان داد که فلسطین اجازه نمی‌دهد یک سرمایه‌گذار ماجراجو آن را مصادره کرده و یا اینکه یک سیاستمدار قمارباز آن را به دست آورد. کسانی که از این معامله شوم حمایت می‌کنند، ضعف و خیانت خود نسبت به مساله جهان اسلام و کشورهای عربی را در برابر جهانیان نمایش می‌دهند.

این مسؤول جنبش انصارالله تاکید کرد: مساله‌ای در ابعاد فلسطین و پایتختی همچون قدس و یا سرزمین مقدسی مانند مسجدالاقصی هرگز نابود نخواهند شد.

سخنگوی انصارالله شرکت‌کنندگان در کنفرانس منامه و دیدارشان با کوشنر را مورد تمسخر قرار داد و خطاب به آنها گفت: با تمام فروتنی در مقابل کوشنر بایستید و او برای شما سخنرانی درباره ابعاد مثبت معامله قرن ارائه می‌دهد و در نهایت رشوه‌ای ارزان و مضحک به شما می‌دهد که حتی مستحق تشکیل یک نشست مطبوعاتی نیست چه برسد به یک کنفرانس.

وی تاکید کرد: جنبش مردمی و سیاسی که آزادگان کشورهای اسلامی و رهبران مقاومت در جهان به راه انداخته‌اند، تأثیر مستقیمی بر تضعیف این معامله و تخریب چهره تمام کسانی دارد که در این کنفرانس شرکت کرده و یا از آن حمایت کرده‌اند چرا که این انقلاب به منزله خیانت به مهم‌ترین مساله مردم منطقه و جهان است.

او افزود: کنفرانس‌های دشمن هرگز علیه فلسطین و محور مقاومت تمام نخواهند شد اما ما نیز حتی یک لحظه از مقابله با آنها از تمامی راه‌های ممکن دست نخواهیم کشید.

عبدالسلام در پایان از سطح آگاهی مردم کشورهای اسلامی و عربی در مواجهه با این طرح تقدیر کرد و گفت: رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام و اشغالگر بخشی از اراضی آن باقی خواهد ماند.

همچنین شورای سیاسی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، رژیم‌های عربستان و امارات پیشگام رژیم‌های عربی خائن هستند و کنفرانس منامه میزان همدستی و توطئه آنها علیه مساله فلسطین را افشا کرد.

عبدالسلام در پایان از سطح آگاهی مردم کشورهای اسلامی و عربی در مواجهه با این طرح تقدیر کرد و گفت: رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام و اشغالگر بخشی از اراضی آن باقی خواهد ماند.

همچنین شورای سیاسی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، رژیم‌های عربستان و امارات پیشگام رژیم‌های عربی خائن هستند و کنفرانس منامه میزان همدستی و توطئه آنها علیه مساله فلسطین را افشا کرد.

کد خبر 380446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.