تصرف معابر شهر توسط واحدهای صنفی پیگرد قانونی دارد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: تصرف معابر شهر توسط واحدهای صنفی پیگرد قانونی دارد و در صورتی که کسبه از قانون تمکین نکنند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان وظایف به دو بخش پیشگیری از تخلف و رفع تخلف تقسیم شده و البته اولویت پیشگیری از تخلفات شهری است.

وی افزود: برخی کسبه خارج از ضوابط دانسته یا نادانسته اقدام به سد معبر می کنند که برای پیشگیری با ۱۸ اتحادیه در ارتباط هستیم و آموزش‌های لازم را به کسبه ارایه می‌کنیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تصرف معابر شهر توسط واحدهای صنفی پیگرد قانونی دارد، تاکید کرد: کسبه حق ندارند تصرف پیاده رو یا حاشیه خیابان را حق قانونی خود برای قراردادن وسایل خود بدانند.

وی ادامه داد: نیروهای گشت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در صورت مشاهده قراردادن موانع در حاشیه خیابان اعمال قانون و نسبت به جمع آوری و انتقال اقلام به انبار اقدام می‌کنند تا پس از مراجعه متصدی با دادن تعهد خودداری از تکرار تخلف، لوازم ضبط شده را تحویل بگیرد.

محمدحسینی گفت: رویکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان پیشگیری، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است.

وی از اجرای طرح نظم‌دهی و پیرایش تابلوهای تبلیغاتی در شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تابلوهایی که بدون مجوز و ضابطه بر سر در مغازه‌ها نصب شده باشد پس از اخطار اعمال قانون می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: حذف آلودگی و آشفتگی‌های بصری از درخواست‌های همیشگی مردم بوده، از این رو طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر به منظور حفظ زیبایی سیمای شهر اصفهان و ساماندهی تبلیغات شهری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی یکی از وظایف شهرداری‌هاست، افزود: در طرح نظم‌دهی و پیرایش تابلوهای صنفی و تبلیغاتی شهر تابلوهای ساختمان‌ها و واحدهای تجاری از لحاظ ابعاد، اندازه، جنس، ارتفاع، طول و همچنین نوع کاربری ساماندهی می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان و کسبه‌ای که قصد نصب تابلو دارند باید حتما مجوز از منطقه مربوطه اخذ کنند، چون تابلوهای بدون مجوز نصب و پس از اخطار توسط اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اعمال قانون خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ضوابط و مقررات ساماندهی تابلوهای خدماتی و تجاری گفت: بر اساس این آیین‌نامه، استقرار هر نوع تابلو غیر ثابت اعم از پلاکارد و تراکت در بدنه ساختمان و محوطه‌های عمومی شهری بدون اخذ مجوز از شهرداری ممنوع است و حذف، جایگزین، تعمیر و نظافت تابلوهای فرسوده، ناهمگون که صدمه دیده و کثیف است باید توسط مالک واحد صنفی انجام شود، همچنین رعایت تمامی اصول ایمنی و ایستایی هر تابلو بر عهده مالک است.  

کد خبر 380431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.