برگزاری کارگاه طراحی پوستر با حضور فرشید مثقالی

همزمان با سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان کارگاه آموزشی طراحی پوستر با حضور فرشید مثقالی برگزار می شود.    

به گزارش ایمنا، کارگاه آموزشی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان طراحی پوستر، از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه زیر نظر «فرشید مثقالی» در اصفهان برگزار خواهد شد. 
کارگاه آموزشی طراحی پوستر جشنواره فیلم کودک به منظور ارتقای هنرهای مکتوب بصری و تبلیغاتی سینمای ایران، از ١۵ تا ١٧ تیر زیر نظر استاد فرشید مثقالی برگزار می شود. 
داوطلبان پس از ارسال نمونه‌ای از پوسترهای خود با کیفیت بالا به صندوق پستی الکترونیک دبیرخانه جشنواره (info@icff.ir)، با تشخیص و تایید استاد مثقالی، مجاز خواهند بود تا در این کارگاه آموزشی حضور پیدا کنند.
متقاضیان تا دهم تیر فرصت دارند تا در این کارگاه ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در اصفهان، خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، پلاک ۱۰۷، ارسال کنند. همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.icff.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۵۵۳۵ تماس برقرار کنند. 
فرشید مثقالی در سال ۱۳۲۲ در اصفهان به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و فعالیت خود را با تصویرگری کتاب آغاز کرد. 
فرشید مثقالی در سال ۱۳۴۶ به هنرمندان «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» پیوست و برای مصور کردن کتاب های ماهی سیاه کوچولو، آرش کمانگیر، جمشید شاه و قهرمان جوایزی دریافت کرد. 
تصویرگری چند کتاب کودک، که «عمو نوروز» نخستین آنها به ‏شمار می رفت، حاصل این دوره از همکاری این هنرمند با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. دوره‌ای دو سه ساله که تصویرگری «ماهی سیاه کوچولو» هم در آن جای ‏می‌گیرد و جایزه اول بی ینال «بولونیا» ایتالیا را در سال ۱۳۴۸ نصیب او کرد.
جایزه اول بی ینال «بولونیا» ایتالیا در سال ۱۳۴۸ برای تصویر گری کتاب ماهی سیاه کوچولو، جایزه بی ینال «براتیسلاوا» چکسلواکی در سال ۱۳۴۸ و برای همان کتاب ماهی سیاه کوچولو، جایزه بی ینال کتاب  بولونیا در سال ۱۳۵۰  برای تصویرگری کتاب قهرمان، جایزه «سیب طلا» بی ینال ‏‏«براتیسلاوا» (چکسلواکی) در سال ۱۳۵۱ برای تصویرگری کتاب «آرش کمانگیر» و جایزه «هانس کریستین اندرسون» (نوبل ادبیات کودکان و ‏نوجوانان) در سال ۱۳۵۳ برای مجموعه آثار تصویرگری کودکان بخشی از جوایز فرشید مثالی در عرصه تصویرگری است.

کد خبر 380420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.