اورژانس هسته‌ای در نطنز راه‌اندازی شود

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: به دلیل وجود سایت هسته‌ای احمدی روشن در فاصله هفت کیلومتری نطنز ضرورت احداث یک اورژانس هسته‌ای در این منطقه وجود دارد چرا که اگر احیانا اتفاقی در این منطقه بیافتد به هیچ‌وجه امکانات حاضر جوابگوی حادثه نخواهد بود.

حسین میرزاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی نطنز با اشاره به فعالیت دو بیمارستان در نطنز و بادرود، اظهار کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا در این شهرستان توسط خیرین اداره می‌شود که قسمتی از عملیات اجرایی آن هنوز تکمیل نشده که امیدورایم این امر به زودی انجام شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان بادرود مشکلات بسیاری دارد، افزود: موقعیت بیمارستان بادرود در کنار جاده ترانزیت تهران، جنوب واقع شده است که بیشتر تصادفات در این مسیر رخ می‌دهد.

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۲ قطار مسافربری در ایستگاه بادرود توقف دارند، تصریح کرد: با وجود چنین ترددهایی حجم جمعیت در حال گذر از بادرود بالاستو این امر خود نیازمند داشتن امکانات پزشکی بیشتر و بهتری است.

وی با تاکید بر وجود سایت هسته‌ای احمدی روشن در فاصله هفت کیلومتری بادرود، خاطرنشان کرد: بارها به این سایت اعلام شده که در بیمارستان بادرود ضرورت احداث یک اورژانس هسته‌ای وجود دارد چرا که حادثه خبر نمی‌کند و اگر احیانا اتفاقی در این منطقه بیفتد به هیچ‌وجه امکانات حاضر جوابگوی حادثه نخواهد بود.

میرزاییان با اشاره به نبود آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو در بخش‌های بیمارستانی نطنز و بادرود، گفت: هیچ بیماری اجازه عمل در بیمارستانی که بخش‌های بستری لازم مانند سی‌سی‌یو یا آی‌سی‌یو وجود ندارد را نمی‌دهد اما بیمارستان‌های این منطقه بدون وجود چنین بخش‌هایی در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر لزوم کنترل سالک در منطقع زیارتگاه آقاعلی عباس افزود: تا حدودی پشه سالک در این منطقه کنترل شده است اما اقدامات بیشتری در این زمینه باید انجام شود که امیدواریم بودجه و امکانات لازم برای مبارزه با بیماری سالک به این منطقه اختصاص یابد.

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: درمانگاهی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیرین در منطقه زیارتی آقاعلی عباس ایجاد شد که متاسفانه کادر پزشکی و تجهیزات لازم را ندارد و تنها در روزهای پنج‌شنبه پزشک دارد اما نیرو و تجهیزات کافی در آنجا مستقر نیست.

کد خبر 380412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.