بیمارستان چادگان پزشک و تجهیزات کافی ندارد

نماینده چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در چادگان بیمارستان و زایشگاهی با قدمت ۶۰ ساله در حال فعالیت است که متاسفانه بدون پزشک، پرستار و تجهیزات است این در حالی است که این منطقه در روزهای تعطیل شاهد تصادفات جرحی بسیاری است.

فریبرز شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان چادگان اظهار کرد: در چادگان بیمارستان و زایشگاهی با قدمت ۶۰ ساله در حال فعالیت است که متاسفانه بدون پزشک، پرستار و تجهیزات است.

وی با بیان اینکه جمعیت غیرثابت چادگان در روزهای تعطیل بسیار افزایش می‌یابد، افزود: به همین دلیل میزان تصادفات در این منطقه بالاست اما متاسفانه بخش بهداشت و درمان نه تنها در چادگان که در غرب استان به فراموشی سپرده‌ شده است و این مناطق با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

نماینده چادگان در شورای استان با تاکید بر لزوم افزایش تجهیزات بیمارستان چادگان تصریح کرد: این بیمارستان نیازمند اعتبارات است و بودجه لازم در زمان‌های گذشته که وضع اقتصادی تا این حد بد نبود به این بیمارستان اختصاص نیافته و امروز هم قطعا تامین بودجه با سختی بسیاری روبه‌رو خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد بخش دیالیز توسط خیرین در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه بخش بهداشت و درمان ایجاد یک بیمارستان و تجهیز آن را با نگاه درآمدزایی می‌بیند در حالی که بیمارستان بنگاه اقتصادی نیست بلکه با سلامت انسان‌ها مربوط است و باید بودجه‌های لازم بدون توجه به کس منافع آن به این بخش اختصاص یابد.

شجاعی با انتقاد از نبود اورژانس یا آمبولانس گفت: بخش مرکزی در شهرستان چادگان با داشتن ۱۳ روستا و بخش چنارود با ۵۰ روستا با فاصله ۱۴۰ کیلومتری یک اورژانس یا آمبولانس ندارد و این باعث تاسف است که شهرستانی با این قدمت در بخش بهداشت و درمان اینگونه باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به منطقه غرب استان و چادگان در موضوعات پزشکی افزود: برخی موضوعات بهداشتی به هم وابسته‌اند مانند بحث کیفیت آب آشامیدنی که خود عامل بیماری‌های بسیاری خواهد بود متاسفانه وضع کیفیت آب آشامیدنی استان مشکلاتی دارد که باید مسئولان در رفع آن کوشا باشند.

کد خبر 380409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.