جای خالی جشنواره شعر نهج البلاغه احساس می‌شد

دبیر علمی سومین جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه گفت: برگزاری جشنواره در سطح بین المللی سبب شد تا صدای ما در جهان شنیده شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جشنواره شعر نهج البلاغه، عباس شاهزیدی متخلص به «خروش» با اشاره به برگزاری موفق دوره های پیشین جشنواره شعر نهج البلاغه اظهار کرد: سومین دوره جشنواره شعر نهج البلاغه گسترده‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است. جای خالی این جشنواره احساس می شد، هیچ جشنواره ای در رابطه با نهج البلاغه نداشته ایم، این امر انگیزه ای شد که نخستین دوره را با هدف آشنایی مردم و نسل جوان با کتابی که می تواند راهگشای بسیاری از مباحث امروز جامعه باشد، به صورت استانی و سال گذشته به شکل کشوری و امسال به صورت بین المللی برگزار شود.

دبیر علمی سومین جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه، پیرامون برگزاری جشنواره در سطح بین المللی گفت: دوره های پیشین آثار رسیده هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی قابل توجه بود، برگزاری جشنواره در سطح بین المللی سبب شد تا صدای ما در جهان شنیده شود.

وی پیرامون محورهای جشنواره اضافه کرد: در دوره های قبل و دوره کنونی سه محور داشته و داریم، نخست، اهمیت جایگاه نهج البلاغه بعد از قرآن، دوم، نقش محوری توحید و عدالت و سوم، اهمیت الگوپذیری از فرمایشات حضرت امیر بوده است، چرا که نهج البلاغه را معادل قرآن می دانند و آنان که توصیفش می کنند می گویند، دونَ الکلام خالق و فوقَ الکلام  المخلوق.

شاهزیدی افزود: تاثیر نهج البلاغه در ادبیات فارسی سال ها است که مغفول مانده بود، به همین دلیل شاعران و ادیبان ما باید با اهمیت ویژه ای به آن بپردازند، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند خوب است که مفاهیم دینی مان را با زبان هنر بگوییم و چه زبانی بهتر از شعر، به همین دلیل عنایت اهل شعر و ادب را به این مساله خواستاریم.

کد خبر 380406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.