مصدومیت مرادی جدی نیست/ در برخی هیئت‌ها پرسنل زیاد داریم

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر قبلا هزینه درمانی یک ورزشکار دو یا سه میلیون می‌شد، در حال حاضر این رقم دو الی سه برابر شده است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا نوروزی امروز _ سه شنبه چهار تیرماه_ در حاشیه مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی اصفهان و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مصدومیت سهراب مرادی جدی نیست، اظهار کرد: سهراب مرادی در زمان تمرین از ناحیه شانه دچار مصدومیتی می‌شود که با توجه به ام‌آرای و اقدامات تشخیصی که توسط پزشک متخصصش انجام شده بود، تصمیم گرفته شد که مردای تحت مراقبت دو الی سه هفته‌ای و انجام فیزیوتراپی قرار بگیرد. بعد از انجام فیزیوتراپی‌ها مردای دوباره مورد چکاپ قرار می‌گیرد تا تصمیم گیری درستی در رابطه با او گرفته شود.

وی با تاکید بر وجود شفافیت در مسائل مالی فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت: سیستم مالی در فدراسیون پزشکی ورزشی به‌صورت یکپارچه چینش شده و به‌صورت منظم مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه همکاران ما در بازرسی فدراسیون بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. برای درآمدهای فدراسیون پزشکی ورزشی برنامه ریزی‌های خاصی انجام شده است و درآمدها در راستای خدمات پزشکی ورزشی کشور و ورزشکاران صرف می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تاکید بر بالا بودن هزینه‌ها در این فدراسیون خاطرنشان کرد: ساعات بالایی پوشش مسابقات ورزشی برای فدراسیون به ثبت رسیده  که این هزینه توسط فدراسیون و هیئت‌های استانی پرداخت می‌شود. درآمدهای فدراسیون صرف مبارزات دوپینگ، معاینات ورزشکاران و آسیب دیدگی‌ آنان می‌شود که عدد کمی هم نیست.  در برخی هیئت‌ها پرسنل زیادی داریم و متعاقب آن هزینه‌های پرسنلی نیز بالاست.

وی در رابطه با تاثیر مسائل اقتصادی کشور در فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت:  با توجه به وجود مشکلاتی که در مسائل اقتصادی حاکم است، هزینه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی چندین برابر شده، ضمن اینکه دلار نیز چندین برابر افزایش داشته و تمام این‌ها مزید بر علت می‌شود تا هزینه‌ها چندین برابر شود. هزینه وسایل پزشکی چندین برابر افزایش داشته است و اگر قبلا هزینه درمانی یک ورزشکار دو یا سه میلیون  تومان می‌شد متاسفانه در حال حاضر این رقم دو الی سه برابر شده است.

نوروزی با تاکید بر ایجاد پتانسیل درآمد زایی در فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم  تا علاوه بر دریافتی‌هایی که از ورزشکاران داریم منابع دیگری را نیز جذب کنیم؛ از طرفی نیز در آمد زایی داشته باشیم تا در ارائه کیفی هرچه بهتر  خدمات پزشکی به ورزشکاران بتوانیم پیشرفت قابل توجهی را شاهد باشیم.

دفاعیه کیهانی مورد پذیرش واقع نشد

وی در رابطه با وضعیت حسین کیهانی و محرومیتش، گفت: مدیریت اصلی محرومیت کیهانی بر عهده اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی بود، ما دخالتی در این موضوع نداشتیم.  قبلا حکمی که به کیهانی ابلاغ شد و طی آن مهلتی به کیهانی دادند تا از خودش دفاع کند اما دفاعیه‌ای که انجام داده شد، از سوی اتحادیه مورد پذیرش واقع نشد تا  کیهانی به مدت چهار سال از میادین ورزشی محروم شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌ها در فدراسیون پزشکی ورزشی موجب افزایش تعرفه‌های این فدراسیون شده است، اظهار کرد: در چهار سال گذشته مبلغ ۱۵ هزار تومان را بطور ثابت برای حق عضویت در فدراسیون پزشکی ورزشی دریافت می‌کردیم. در سال اخیر به دلیل مشکلاتی که وجود داشته و افزایش هزینه‌ها مجبور شدیم تا افزایشی ۵ هزار تومانی را در هزینه حق عضویت داشته باشیم و تعرفه خدمات را  به صورت دو برابر افزایش دهیم.

کد خبر 380404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.