تاثیر "آقای معمولی" در رشد غیرمعمولی سهام لک‌لک‌ها

از زمانی که "یورگن کلوپ" یا آقای "معمولی" سرمربی لیورپول شده، ارزش سهام این تیم به طرز عجیبی رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از تساوی در دربی مرسی ساید(بازی میان لیورپول و اورتون به این نام معروف است) "برآندن راجرز" ۱۵ اکتبر از تیم جدا شد. در شروع فصل لیورپول حرفی برای گفتن نداشت و باشگاه راهی فراری برای رهایی از این وضعیت پیدا نمی کرد.

شروع فصل برای قرمز های آنفیلد

در این بین مدیران باشگاه به فکر بودند تا این کشتی در گل فرو رفته را نجات دهند که آن زمان  مردی عینکی، با کلاهی بر سر و گرمکنی بر تن، به نجات آن‌ها آمد و آن شخص کسی نبود جز یورگن کلوپ.

کلوپ که دوران موفقی را با زنبور های وستفالن در دورتموند سپری کرده بود، از آن تیم جدا شد و تصمیم گرفت یک فصل استراحت کند اما با پیشنهاد لیورپول رو به رو شد و تصمیم گرفت تعطیلاتش را نیمه کاره رها کند و به جایی برود که همه چیزش شبیه به دورتموند است.

هواداران پر شور و باشگاهی با سابقه

پس او خیلی زود مثل یک ضربه فنی در آنفیلد ظاهر شد که نتیجه اش دو فینال چمپیونزلیگ شده است، او در ابتدای ورودش، سادیو و واینالدم را خرید و بعد، از لالانا و هندرسون بازیکنان تازه وارد باشگاه استفاده کرد، بعدها او صلاح را آورد که مانند یک پیامبر برای مصری ها وحی می آورد، او آرنولد و فندایک را تبدیل به گران قیمت ترین مدافعان دنیا کرد.

آن‌ها با افتخار وارد فینال لیگ اروپا شدند اما نتوانستند کاپی را به خانه ببرند و در فصل بعدی نقاط ضعف خود را تقویت کردند.تابستان ۲۰۱۸ فرارسید کلوپ طوفان به پا کرده بود، شکیری، آلیسون بکر، کیتا، فابینیو، وارد تیم شدند. کلوپ که در مادرید کاپ قهرمانی در چنپیونز لیگ را بالای سر برد، ارزش لیورپول به ۱.۱ بیلیون پوند رسیده بود. کلوپ و کادر فنی اش در این چهار سال چیزی حدود ۷۰۰ میلیون پوند به ارزش تیم اضافه کرده اند.

بازیکنانی که باعث این مهم شده اند، آلیسون، آرنولد، رابرتسون، صلاح، بابی فیرمینو، وندایک هستند که بیشترین سهم را دربالا بردن این ارزش داشته اند اما در آخر کلوپ بود که فرمان لیورپول را در دست داشت و نقش پر رنگی در افزایش سهام تیم بندرنشین لیورپول داشت.

کد خبر 380390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.