تشکیل بیش از ۵۱ هزار پرونده در دادگستری شاهین‌شهر

شاهین‌شهر_رییس دادگستری شاهین‌شهر گفت: از تیرماه سال گذشته تا امسال بیش از ۵۱ هزار پرونده در ۱۹ شعبه حقوقی و کیفری دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.

محمود باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شاهین‌شهر با بیان اینکه دادگستری این شهرستان با کمتر از ۲۷ درصد از نیروهای چارت اداری مصوب خود فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این شهرستان ۲۵ قاضی و ۱۵۰ وکیل دادگستری خدمات حقوقی و قضایی را به شهروندان ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده ۹۳ روز است، عنوان کرد: از تیرماه سال گذشته تا امسال بیش از ۵۱ هزار پرونده در ۱۹ شعبه حقوقی و کیفری دادگستری این شهرستان تشکیل و ۲۱ هزار پرونده به پس از ارجاع به این شعب رسیدگی و مختومه شده است.

رییس دادگستری شاهین‌شهر اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۰ هزار پرونده به دادسرا ارجاع داده شده که از این تعداد، ۲۹ هزار پرونده مختومه شده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرونده در شعب این دادگستری در دست رسیدگی است که از این تعداد، هفت هزار و ۵۰۰ پرونده برای تکمیل تحقیقات در دادسرا و مابقی برای رسیدگی به شعب حقوقی، کیفری و اجرای احکام ارجاع داده شده است.

وی گفت: بیشترین موارد شکایات مربوط به سرقت‌های خرد، جرایم موادمخدر، ‌کلاهبرداری، توهین و تصادفات و بیشترین موضوعات پرونده‌های حقوقی مطالبه چک، مطالبه طلب، دعاوی انحصار و اختلافات خانوادگی است.

کد خبر 380388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.