کاهش بسیاری از مشکلات آبی اصفهان با راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اگر سامانه دوم آبرسانی استان با سرعت بیشتری اجرا شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد بسیاری از مشکلات آبی اصفهان کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر اکبری ظهر امروز سه شنبه -چهارم تیرماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط پیک مصرف تابستان تا زمانی‌که قرار است سامانه دوم در مدار قرارگیرد، ۲.۵ مترمکعب برثانیه کمبود آب داریم و ناچار هستیم این کمبود را در قالب افت فشار به مردم تحمیل کنیم از این رو انتظار می رود شهروندان همکاری بیشتری داشته باشند، البته بخشی از ۲.۵ مترمکعب از طریق چاه‌های حفر شده تأمین می شود.

وی افزود: در شرایط افت فشار با کمبود سه مترمکعب آب مواجه هستیم که باید شهروندان در جریان منابع آبی موجود قرار گیرند. اگر سامانه دوم آبرسانی استان با سرعت بیشتری اجرا و درمدار بهره برداری قرارگیرد بسیاری از مشکلات آبی اصفهان کاهش می یابد.

تغییر ساعات اداری تشریفاتی نباشد

اکبری با اشاره به دستور استاندار اصفهان به دستگاه های اداری برای تغییر ساعت فعالیت جهت بهینه سازی مصرف انرژی گفت: استاندار اصفهان تأکید کرد که تغییر ساعات اداری تشریفاتی نباشد به طوری که هیچ اتفاقی و تغییری در زمینه مصرف انرژی رخ ندهد همچنین استاندار اصفهان دستگاه های آب و برق استان را مکلف کردند که اگر دستگاه های اجرایی و اداری استان بعداز این تغییر کاهش مصرف نداشتند حتی آب و برق آن ها قطع شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: استاندار اصفهان در جلسه اخیر خود تأکید کرد با تغییر ساعات کاری در ادارات باید کاهش مصرف انرژی در بخش های آب و برق مشهود باشد و بازرسی های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: خط قرمز وزارت نیرو این است که به هیچ عنوان وارد فاز جیره بندی نشویم زیرا جیره بندی و کاهش کیفیت آب برای شرکت مهندسی آب و فاضلاب قابل قبول نیست.

جریمه‌های سنگین در انتظار پرمصرف‌ها

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: مشترکان پرمصرف نسبت به آنچه بیش از حد استاندارد مصرف کنند، مشمول جریمه های سنگین خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه ۷۴ درصد مصارف آب در اماکن مسکونی است، اقدامات فرهنگی خوبی برای نهادینه سازی مصرف بهینه آب انجام شد که از جمله آن ها می توان به آموزش ۳۰ هزارنفر از شهروندان به صورت حضوری در مجتمع های مسکونی اشاره کرد که این اقدام باعث شد سال گذشته ۹۰درصد مشترکان در الگوی ۲۰مترمکعب مصرف آب در ماه قرار گیرند.

رضا رضایی اضافه کرد: درسال جاری الگوی بار مصرف ۱۴ مترمکعب به ازای هر واحد مسکونی در ماه درنظر گرفته شده تا هر شهروند مصرف آب را در شبانه روز بهتر کنترل کند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأکید کرد: مشترکان کم مصرف از بسته های تشویقی ریالی برخوردار خواهند و مشترکان پرمصرف جریمه های سنگین می شوند.  

وی یادآور شد: سال گذشته ۰.۵ درصد مردم بیش از ۴۰ مترمکعب آب مصرف کردند که مشترکان  پرمصرف محسوب می شوند.

کد خبر 380384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.