پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه فاضلاب شهر لنجان

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه فاضلاب شهرلنجان خبر داد و گفت: اگر قرار بود این پروژه با اعتبارات دولتی و عمرانی انجام شود اجرای آن ۸۵ سال طول می‌کشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین حکمتیان ظهر امروز سه شنبه -چهارم تیرماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با قراردادی که بین فولادمبارکه و شرکت آب و فاضلاب امضا شده که این پروژه تا سه سال آینده به نتیجه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت اجرای پروژه فاضلاب شهرستان مبارکه نیز پیرو امضا قرارداد آبفا با فولادمبارکه ۱۶برابر افزایش یافت و تا سه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حکمتیان تأکید کرد: هدف شرکت آبفا این است که تا پایان سال جاری کل شبکه گذاری فاضلاب در شهر مبارکه به اتمام برسد.

وی درخصوص سیستم دفع فاضلاب مناطق شرقی شهراصفهان از جمله محله های زاینده رود، جی شیر و روشن شهر گفت: باتوجه به اینکه توسعه ساخت وساز در شرق اصفهان مشهود است حدود ۱۲۰ کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب باید در شرق اصفهان انجام شود که تاکنون ۱۵میلیاردتومان برای زیرساخت های تأسیسات فاضلاب هزینه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از تکمیل ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال اصلی، خطوط انتقال فرعی نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: از نیمه دوم امسال لوله گذاری های فرعی محله های ذکرشده را آغاز می کنیم تا در بازه زمانی دو تا سه سال این محله ها تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند.

اصلاح ۲۷۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: حدود ۲۷۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستاها اصلاح و ۸۰ کیلومترخطوط انتقال در مجتمع‌های آبرسانی اجرا شد.

مجید حبیبیان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خدمات خود را در ۹۶۰ روستای تحت پوشش با دوهزار و۹۵۰ کیلومترخط انتقال و پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع ارائه می کند که جمعیت بهره مند از این خدمات ۶۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به تأسیسات آبرسانی روستایی کشور، سرعت تکمیل و بهره برداری از تأسیسات آبرسانی روستایی افزایش چشمگیری داشته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۴مجتمع آبرسانی مورد بهره برداری قرارگرفته که ۱۵۲هزار نفر از جمعیت روستایی استان اصفهان از منابع پایدار آب به واسطه این اقدام بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۷۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستاهای استان اصلاح شده و ۸۰ کیلومتر خطوط انتقال در مجتمع‌های آبرسانی اجرا شده است.

حبیبیان با بیان اینکه دو درصد پرت آب شبکه روستایی کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: بیش از پنج هزار مترمکعب حجم مخازن سال گذشته بود که این اقدامات تأثیرگذاری خوبی درمصرف آب داشت.

آبرسانی به ۱۱۰ روستای زیر ۲۰ خانوار

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: آب شرب ۱۱۰ روستای زیر ۲۰ خانوار توسط ۳۳ دستگاه کامیون آبرسان تأمین می شود.

کاظم جعفری افزود: سال گذشته ۱۷۹ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آبرسانی سیار شد که جمعیت ۵۰ هزارنفری را تشکیل می داد.

کد خبر 380381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.