قتل، پایان دعوای خونین دو کودک/ نمک دریا نخورید!

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از پایان خونین دعوای دو کودک تا کشته و زخمی شدن ۱۷ تن در تصادف مرگبار استان فارس و مجروح شدن فرمانده انتظامی زابل بر اثر تیراندازی در یک عملیات شناسایی می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر روز گذشته در خیابان طبرسی مشهد کودک ۱۱ ساله ای وارد حیاط منزلشان شد و به برادرش گفت کودک همسایه او را کتک زده است.

جوان ۲۹ ساله با شنیدن حرف های برادر کوچکش ناگهان از کوره در رفت و با چهره ای عصبانی به داخل کوچه رفت. تعدادی از اهالی محل داخل کوچه بودند که "امید" چاقوی تیزش را بیرون آورد تا پدر کودک طرف مقابل را تهدید کند اما در این میان مرد ۴۸ ساله چاقو را از دست وی گرفت و مدعی شد که باید به پلیس ۱۱۰ زنگ بزنم که چرا در محل چاقوکشی کرده ای.

ماجرای این نزاع تا آن جا پیش رفت که جوان ۲۹ ساله به خانه آمد و با گذاشتن اسلحه وینچستر زیر صندلی ۲۰۶ و به اتفاق دو تن از دوستانش دوباره به محل نزاع بازگشت. او تلاش کرد تا چاقویش را پس بگیرد اما باز هم موفق نشد تا این که ناگهان اسلحه را از داخل خودرو برداشت و گلوله ای به طرف همسایه ۴۸ ساله اش شلیک کرد.

با اصابت گلوله بر پیکر مرد همسایه، او خون آلود نقش بر زمین شد و بدین ترتیب اهالی محل با اورژانس تماس گرفتند اما وقتی مجروح این حادثه به مرکز درمانی رسید که تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند و این مرد ۴۸ ساله بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله آلوده به خشم، جان سپرد.

ساعتی بعد متهم فراری تصمیم گرفت تا خود را تسلیم قانون کند. این جوان ۲۹ ساله که امید نام دارد عصر روز گذشته در پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: وقتی برادرم با سر و وضع خاکی به خانه آمد و گفت مرا کتک زده اند، خیلی عصبانی شدم و نزد پدر آن کودک رفتم ولی او مشتی به دماغم کوبید و چاقویم را گرفت. وقتی مادرم را فرستادم تا چاقو را بگیرد او آن را پس نداد. به همین دلیل خودم نزد او رفتم که گفت: باید ۱۱۰ بیاید تا بفهمیم چرا چاقوکشی می کنی. من هم که دیگر از شدت عصبانیت نمی توانستم خودم را کنترل کنم، اسلحه وینچستر را برداشتم و شلیک کردم که گلوله به او خورد ولی دوستم نگذاشت گلوله دیگری شلیک کنم به همین خاطر از محل گریختم.

گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای امروز کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ماندگاری توده هوای گرم در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز چهار تیرماه اهواز در گرمترین زمان به ۴۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و گرمترین‌ مرکز استان در کل کشور است از سوی دیگر اردیبل با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مرکز استان محسوب می‌شود.

وی افزود: با تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا چهارم و پنجم تیرماه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک می‌شود، تاکید کرد: در همین مدت از اوایل شب تا صبح روز بعد وزش باد و احتمال گرد و خاک در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وجود دارد.

کشتار گرگها در باغ وحش ارم تهران

گرگهای باغ وحش ارم تهران با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست معدوم شدند تا در اختیار تاکسیدرمیست‌ها قرار بگیرند! گرگ‌هایی که ظاهرا پس از سال‌ها اسارت در این باغ وحش حالا مرده‌ آنها، سودمندتر است.

منابع آگاه، علت کشتار ۶ گرگ باغ وحش ارم تهران را اینگونه تشریح می‌کنند که با توجه به بالا رفتن سن این گرگ‌ها و نزدیک شدن زمان مرگ طبیعی آنها، مسئولان باغ وحش تهران تصمیم گرفته‌اند آنها را به منظور تاکسیدرمی، با استفاده از دوز بالای داروی بیهوشی معدوم کنند.

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران درباره علت صدور مجوز برای کشتار گرگ‌های باغ وحش ارم می‌گوید: این حیوانات، گرگ نبودند؛ گرگاس (دورگه حاصل جفتگیری گرگ و سگ) بودند و چون به لحاظ ژنتیکی خالص نیستند و ارزش ژنتیکی ندارند باید معدوم شوند.

کشف ۱۹۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در یزد

سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان از کشف ۱۷۸ کیلو تریاک و ۲۰ کیلو حشیش توسط ماموران خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر استان با انجام کار گسترده اطلاعاتی دریافتند سوداگران مرگ قصد انتقال یک محموله موادافیونی به این استان را دارند. ماموران با تشکیل چند تیم عملیاتی کنترل محورهای مواصلاتی را مدنظر قرار داده و ضمن شناسایی خودرو سمند حامل این محموله ، آن را متوقف کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با بیان اینکه این محموله از جنوب کشور به سمت یزد حمل می شد تصریح کرد: در این خصوص ۳ تن از سوداگران مرگ دستگیر و روانه دادسرا شدند.

نمک دریا عامل انتقال بیماری‌های شیمیایی و عفونی

مشاور انجمن تغذیه ایران ضمن اشاره به مضرات نمک دریا و برخی تبلیغات گمراه کننده درباره توصیه به مصرف این نوع نمک، در عین حال گفت: یکی از عوارض جدی مصرف نمک زیاد، پوکی و نرمی استخوان است.

به گفته وی بهترین منبع تأمین یُد، ماهی و محصولات دریایی است؛ البته به شرط آنکه این محصولات از دریا بوده و پرورشی نباشند. همچنین راه دیگر تأمین یُد مورد نیاز، مصرف نمک یُد دار است. این مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: نمک دریا برخلاف آنکه ادعا می‌شود حاوی مقادیر زیادی یُد است، اما در پروسه استخراج آن از دریا مقدار زیادی از یُد موجود در آن تبخیر می‌شود. بنابراین یُد موجود در آن به حدی نیست که نیاز بدن را تأمین کند. همچنین این نمک به دلیل آلودگی آب‌ها می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی یا شیمیایی شود؛ چراکه فرآیندی در جهت استریل شدن آن صورت نمی‌گیرد.

آغاز به کار "اورژانس اجتماعی مدارس" از مهرماه

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره استقرار "اورژانس اجتماعی" و ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی در مدارس گفت: این طرح شبیه به همان اورژانس اجتماعی است؛ منتها ویژه و اختصاصی آموزش و پرورش است. بخشنامه مربوط را صادر کردیم و از مهرماه اجرا می‌شود.

 مسعود شکوهی با توجه به منفک شدن اداره امور آسیب‌های اجتماعی از معاونت تربیت بدنی و پیوستن آن به معاونت پرورشی و فرهنگی، درباره طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) که از جمله مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۷۸ مدرسه تحت پوشش طرح نماد قرار دارند.

وی افزود: این طرح دارای الگو و فرآیندی است که بتدریج عملیاتی می‌شود. به عنون مثال خطوط تلفنی در نظر گرفته می‌شود تا اگر بر فرض مدیر مدرسه‌ای درخواست کمک فوری به عنوان مثال در مواردی چون فرار دانش آموز، کودک آزاری و ضرب و جرح داشت، سریعاً اطلاع دهد تا معلم، مدیر، والدین و دانش‌آموز بدانند چه کاری باید انجام بدهند و ما در نزدیکترین و کمترین زمان ممکن، بیشترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی زابل مورد اصابت گلوله قرار گرفت

محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرهنگ احمد ثمره ابراهیمی فرمانده انتظامی زابل در یک عملیات شناسایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه پهلو زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان و انجام عمل جراحی بر روی وی اکنون حالش خوب است.

وی افزود: ماموران انتظامی در حال شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه هستند، طی عملیات، فرد ضارب دستگیر شده و از بازرسی منزل مسکونی اش، دو قبضه سلاح کلاشینکف به دست آمده است.

۱۷ کشته و زخمی در تصادف زنجیره ای محور خرمبید-آباده

رئیس اورژانس فارس از ۱۷ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور خرمبید-آباده خبرداد.

 محمد جواد مرادیان ضمن تایید این خبر اظهار کرد: ساعت ۹ صبح امروز با اعلام واژگونی تریلر و تصادف زنجیره‌ای در محور خرمبید به آباده بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: طبق گزارشات اولیه تا کنون در این سانحه سه تن کشته و ۱۳ تن مجروح شدند.

مرادیان ادامه داد: امدادگران اورژانس هم اکنون در سر صحنه تصادف و در حال خدمات رسانی به مجروحان هستند و یک نفر کشته شدگان نیز از نیروهای هلال احمر بوده است.

کد خبر 380380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.