۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
شاید نجات یابیم

قفس باز می‌شود اما دلها رهایی ندارند محیط برایشان غریب است و نمی‌توانند در آسمان پرواز کنند آنها مدت‌هاست در قفس زندانی بوده‌اند و اکنون درکی از رهایی ندارند پرندگانی که کنج قفس پرواز را هم فراموش کرده‌اند.

میثم کیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایش "شاید نجات یابیم" می‌گوید: این تئاتر نوشته ساموئل گوسیان و ترجمه آندرانیک خچومیان است و یک نمایشنامه ارمنی است که آن را برای اجرا انتخاب کردم.

این کارگردان با بیان اینکه این نمایشنامه جزو اولین نمایشنامه هایی است که بعد از انقلاب به صورت موزیکال در اصفهان به نمایش درآمده است، ادامه می‌دهد: چون موضوع اصلی این نمایش ادامه تئاتری بود که در سال ۹۵ روی صحنه بردم آن را برای اجرا انتخاب کردم.

وی می‌گوید: دغدغه من درون انسان و طبیعتی که هدیه ای از سمت خالق به مخلوق است و ما به آن ضربه زدیم. "شاید نجات یابیم" نیز به این موضوع می پردازد.

کیان می افزاید: امروزه انسان آزادی پرنده ها را با قفس گرفته است و زمانی که آنها را آزاد می کند دیگر درکی از مفهوم آزادی ندارند و این ضربه ای است که ما به طبیعت زده ایم.

این کارگردان در خصوص استقبال از این نمایش می گوید: استقبال به نسبت یک کار جدی و غم انگیز خوب بوده است اما من راضی نیستم و یکی از دلایل آن فصل امتحانات دانشجویان و یکی دیگر از دلایل استقبال نشدن شرایط بد اقتصادی است که مخاطب علاقه شرکت در تئاتر را دارد ولیکن شرایط اقتصادی این اجازه را به آن ها نمی دهد.

به گزارش ایمنا، زهرا شفیع، شبنم پایندان، آلاله هاتفی و متینه برخوردار از  ۲۳خرداد تا هفتم تیر در سالن فرشچیان برای نمایش "شاید نجات یابیم" روی صحنه می روند.

کد خبر 380376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.