اعضای شورا مورد حمایت قضایی قرار گیرند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در قانونی که در دست تهیه است پیش‌بینی شود اگر اعضای شورا در جهت انجام وظایف نمایندگی خود موردی پیدا کردند از حمایت دستگاه قضایی برخوردار شوند.

فتح الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مباحث مطرح شده در اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: این اجلاس به طور فصلی برگزارمی شود و تامین مالی شهرداری‌ها به عنوان مهمترین موضوع مطرح شد همچنین مقرر شد لایحه مالیات بر ارزش افزوده که مصوب شده بود مجددا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید شوراهای شهرها بر جایگزین کردن حسابداری تعهدی به جای حسابداری نقدی، افزود: مصوبه ای نیز هیئت وزیران در خصوص نحوه حسابداری شهرداری‌ها داشت مبنی بر اینکه حسابداری تعهدی را جایگزین حسابداری نقدی رایج کنند که در چندین نوبت سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور اعلام کردند تا تهیه فرم و دستورالعمل این برنامه‌ها، شوراها این امر را به تاخیر بیندازند و نیز تاکید شد در این امر تسریع صورت بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  با تاکید بر اینکه باید سهم شهرداری‌ها  از عوارض گمرکی و جرائم رانندگی پرداخت شود، گفت: باید این مبالغ هر چه زودتر پرداخت شود زیرا سال‌های گذشته نیز این مبالغ پرداخت نمی‌شد و این در حالی است که این مبالغ در صندوق سرمایه ملی وجود دارد اما سهم شهرداری‌ها به طور کامل پرداخت نشده است.

وی با اشاره به لزوم توجه وزارت صنعت معدن تجارت برای تامین کیفیت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: تمام شوراها اعتراض به این موضوع داشتند که برای تولید اتوبوس‌های با کیفیت و برقی نیازمند حمایت از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کمک به کارخانجات داخلی هستیم.

معین در خصوص برنامه‌های شهرسازی و معماری اضافه کرد: تاکید بر این بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی در روند طرح‌ها و برنامه‌های در دست بررسی مانند مواردی که در کمیسیون ماده پنج مطرح می‌شود تسریع شود زیرا امورات شهری به سرعت در حال انجام است و این موارد نیازمند کمک بیشتر وزارت راه و شهرسازی است.

وی در خصوص تولید و تعمیر تراموا و مترو گفت: اعضای شوراها درخواست داشتند تا وزارت کشور تا حد توان مباحث مربوط به تولید و تعمیر قطعات قطارهای شهری را در دستور کار قرار دهد تا پشتیبانی محکمی در این امر صورت بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تدوین قانون شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها در حال بازنگری این قانون است که مقداری اختیارات شهرداری‌ها با وظایفی که در مصوبات مجلس ذکر شده همخوانی بیشتری داشته باشد و مقرر شد پیش‌نویس به تمام شورای استان‌ها فرستاده شود تا اگر طرح یا پیشنهادی دارند آن را نیز ارسال کنند تا قانون بعدی قانون جامعتری باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حواشی و موارد ایجاد شده به منظور تخریب وجهه شوراها، تصریح کرد: باید در قانونی که در دست تهیه است پیش‌بینی شود اگر اعضای شورا در جهت انجام وظایف نمایندگی خود موردی پیدا کردند از حمایت دستگاه قضایی برخوردار شوند و نیز در همین راستا بعضی از اعضای شورای شهر به نمایندگی از اعضای شوراها خواستار ملاقات با رییس قوه قضاییه شدند تا این گزارش‌ها را به شخص ایشان منتقل کنند تا در این راستا با اقداماتی که انجام خواهند داد مسائل موجود را حل کنند.

کد خبر 380374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.