ستاد دیه فریدن راه‌اندازی می‌شود

فریدن_رییس دادگستری فریدن از راه‌اندازی ستاد دیه این شهرستان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در سال‌های اخیر در شهرستان کمتر اقدامات فرهنگی انجام می‌شود و لازم است متولیان فرهنگ برای ارتقای آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، احمد براتی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه ثنا در دادگستری ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: از ۱۴ هزار و ۲۷ پرونده مطروحه در دادگستری این شهرستان به ۱۳ هزار و ۳۶۰ پرونده رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل نبود دفتر طلاق در شهرستان آمار دقیقی از میزان طلاق نداریم، اعتیاد، هم‌کفو نبودن از نظر اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی و بیکاری عوامل اصلی طلاق در شهرستان است.

رییس دادگستری فریدن عنوان کرد: در فروردین ماه امسال ۲۹ پرونده اختلاف خانوادگی در شعب خانواده این دادگستری مطرح شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۵ فقره کاهش داشته است.

براتی با بیان اینکه تاکنون بخشی از اراضی ملی تصرف شده شهرستان خلع ید و به کشاورزان بازگردانده شده است، ادامه داد: پایش تصویری باهدف شناسایی سارقان و احساس امنیت بیشتر شهروندان در شورای تامین شهرستان مطرح شده است.

وی از راه‌اندازی ستاد دیه در شهرستان فریدن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر در شهرستان کمتر اقدامات فرهنگی انجام می‌شود و لازم است متولیان فرهنگ برای ارتقای آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت کانال‌های بدون مجوز در شهرستان فریدن خلاف قانون است، گفت: شورای عالی فضای مجازی مسئول رسیدگی به جرایم فضای مجازی است و قانون مطبوعات تخلفات و جرائم در این زمینه را پیش‌بینی نکرده است، بنابراین باید این قانون بازنگری شود.

رییس دادگستری فریدن یادآور شد: دادگستری فریدن با ۶۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی مصوب در چارت سازمانی خود مشغول خدمت‌رسانی است.

کد خبر 380367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.