استفاده از واکس کفش در دونات‌های اصفهان تکذیب شد

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان استفاده از واکس کفش در دونات‌های اصفهان را تکذیب کرد و از پیگیری قضایی به دلیل انتشار این خبر خبر داد.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتشار خبری مبنی بر استفاده از واکس کفش به جای شکلات در ۹۰ درصد از دونات‌های اصفهان اظهار کرد: این خبر را تکذیب می‌کنیم و در این خصوص تکذیبیه‌ای را برای رسانه‌ها ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان نیز  این موضوع را تکذیب کرده است، افزود: شیطنت خبرنگار منجر به انتشار این خبر و ایجاد تنش شده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از واکس به جای شکلات اصلا کارشناسی نیست، تصریح کرد: این اقدام از نظر اقتصادی به صرفه نیست و بوی واکس کفش با بوی شکلات کاملا متفاوت است و هر انسانی امکان تشخیص واکس از شکات را دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی ‌های صورت گرفته تنها ۱۰ درصد از کارگاه‌های تولید دونات در اصفهان غیرمجاز هستند، افزود: این کارگاه‌ها شناسایی شده‌اند و اغلب آنها در شهرستان‌ها قرار دارند.

صفاری با بیان اینکه مرکز بهداشت همه دونات‌های تولید شده در مراکز مجاز و دونات‌های بسته بندی شده با توجه به تاریخ مصرف آنها را تایید می‌کند، افزود: در خصوص شایعه آلوده بودن ۹۰ درصد از دونات‌های اصفهان به واکس، پرونده قضایی تشکیل و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 380366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.