اراضی آذربایجان‌شرقی در کام آتش/انتقال آب «وان» به ارومیه

در بسته خبری امروز از ۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان تا ۲۹ روز بحرانی در مازندران و ثبت رکورد جهانی پاروزنی توسط ورزشکار گیلانی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی در آتش سوخت

آذربایجان‌شرقی: داور نامدار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی نسبت به برخورد قانونی با آتش‌سوزی‌های عمدی از سوی افراد هشدار داد و تصریح کرد: مطابق آمار در چند سال اخیر تعداد ۵۰۸ فقره آتش‌سوزی در استان اتفاق افتاده است که حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی در این آتش‌سوزی‌ها طعمه حریق شده است.

قطع برق مراکز تولید ارز دیجیتال در تبریز

آذربایجان‌شرقی: عادل کاظمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: انشعابات برق دستگاه های استخراج ارز دیجیتال(ماینرها) قطع می شود.

افزایش سطح دریاچه ارومیه

آذربایجان‌شرقی: خلیل ساعی، مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود آغاز دوره تبخیر همچنان آب موجود دریاچه ۵ میلیارد متر مکعب است، در حالی که در دوم تیرماه سال گذشته ۲.۰۸ میلیارد متر مکعب آب وجود داشت، به عبارتی آب موجود در دریاچه ۲.۹۲ میلیارد متر مکعب نسبت به مشابه سال گذشته و ۳.۹۵ میلیارد متر مکعب نسبت به ابتدای سال زراعی جاری افزایش یافته است.​

****************************************************************************************************************************

اعطای کمک هزینه جهیزیه به ۴۳ زوج در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: کمک هزینه جهیزیه به ۴۳ زوج در استان اعطا می‌شود.

انتقال آب دریاچه «وان» به ارومیه 

آذربایجان‌غربی: مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: مطالعات انتقال آب دریاچه «وان» به ارومیه در حال انجام است و هم اکنون یک مشاور دولتی بخشی از مدل سازی‌هایی که برای انتقال آب از خزر انجام داده بود برای این موضوع نیز انجام می‌دهد.

حکم قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در ارومیه اجرا شد

آذربایجان‌غربی: مهدی سرخوش، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: حکم قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز اعم از دیوارکشی، جدول‌کشی و احداث بنا و شارع در سطح هفت هزار و ۱۵۰ مترمربع از اراضی باغی و زارعی واقع در محدوده روستای امامزاده شهرستان ارومیه اجرا شد.

******************************************************************************************************************************

۳۴.۵ درصد اردبیلی‌ها مبتلا به فشار خون هستند

اردبیل: بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طبق آخرین آمار انجام پذیرفته در سال ۹۵، حدود ۳۴/۵ درصد اردبیلی‌ها مبتلا به فشار خون بوده و یا مستعد این بیماری هستند.

بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم پس از ۴ سال

اردبیل: پیکر مطهر شهید مدافع حرم«علی آقایی» پس از چهار سال شناسایی و به موطن خود برمی‌گردد.

 اردبیل آماده پذیرایی از مسافران تابستانی

اردبیل: احمد ناصری، ​مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار و ۲۲۳ کلاس درس در استان اردبیل آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است.

******************************************************************************************************************************

افتتاح نخستین مسکن اجتماعی در بابل

مازندران: قربانعلی ولی‌زاده، فرماندار بابل از ساخت مسکن اجتماعی بابل برای نخستین‌بار در مازندران با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه در ۹ تیر ماه امسال در روستای گردرودبار بخش مرکزی در مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث می‌شود.

۲۹ روز بحرانی در مازندران 

مازندران: رضا غفاری، ​مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به ۲۹ روز بحرانی و گرم در استان گفت: مردم، ادارت، بانک‌ها و نهادها همکاری لازم در مدیریت مصرف را داشته باشند تا در روزهای گرم پیش رو دچار خاموشی و فروپاشی شبکه در استان نشویم.

دستگیری شکارچی خوک در آمل

مازندران: مهدی کشاورزیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: یک شکارچی حرفه‌ای خوک در منطقه جنگلی بلیران این شهرستان در دام قانون گرفتار شد.

******************************************************************************************************************************

مبارزه با ملخ مراکشی در ۵ هزار هکتار از زمین کشاورزی گیلان

گیلان: علی درجانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام میزان زمین‌های کشاورزی پایش شده در استان گیلان گفت: تاکنون ۱۷ هزار زمین کشاورزی پایش و در پنج هزار هکتار آن مبارزه با ملخ‌های مراکشی انجام‌ شده است.

صادرات ۱۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

گیلان: رسول امیدی، مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۱۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۸۳ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی سه ماه گذشته خبر داد.

ثبت رکورد جهانی پاروزنی توسط ورزشکار گیلانی

گیلان: رکورد پاروزنی با قایق با پدل بورد به طول ۱۴۰ کیلومتر و در مدت‌زمان ۲۵ ساعت توسط فرشید سلمان پور ورزشکار گیلانی جابجا شد.

******************************************************************************************************************************

۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان

گلستان: حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی، دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه وجود ۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در شان گلستان نیست، گفت: درخواست دارم بررسی شود که در کدام مناطق کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر هستند تا راه حلی برای آن در نظر گرفته شود.

تکمیل نشدن نرماب عامل تشدید سیل گلستان

گلستان: علی نظری​، مدیرعامل آب‎منطقه‎ای استان گلستان گفت: سد «نرماب» می‎توانست ۳۰ درصد از حجم سیلاب را کمتر کند و این میزان می‎توانست در پایین‌دست اثر خود را بگذارد.

۴۶۵ هزار گلستانی بالای ۳۰ سال غربالگری فشار خون شدند

گلستان: سراج الدین عارف‌نیا، ​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ۹۳۰ هزار نفر از جمعیت استان را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه تا روز گذشته فشار خون ۵۰ درصد از افراد بالای ۳۰ سال را در این استان غربالگری کردیم.

******************************************************************************************************************************

افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های پزشکی‌قانونی خراسان شمالی 

خراسان شمالی: بابک سلحشور، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته در پزشکی قانونی استان ۲۶ هزار و ۷۷۹ مورد پرونده در چهار بخش کمیسیون‌های پزشکی، آزمایشگاه پزشکی قانونی، معاینات سرپایی و متوفی‌ها تشکیل‌شده است که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۲ درصدی روبرو بوده است.

رشد چشمگیر معاملات خرید مسکن در خراسان شمالی

خراسان شمالی: استان خراسان شمالی بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار با رشد ۷۷ درصدی معاملات خریدوفروش منزل مسکونی در رده نخست بیشترین افزایش معاملات در کشور قرار گرفت.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ هزار تن گیلاس در خراسان شمالی

خراسان شمالی: محمد علی شریکیان،مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کشت گیلاس در بیش از ۱۳۰۰ هکتار از اراضی باغی استان گفت: برداشت بیش از شش هزار و ۳۰۰ تن گیلاس از باغات خراسان شمالی در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 380354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.