اتخاذ تدابیر ویژه‌ برای آبیاری فضای سبز ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: از سال گذشته بر اساس پیش‌بینی‌ها، برای آبیاری و آبرسانی به منطقه ناژوان تدابیری صورت گرفته است و در این ارتباط جلسات متعددی در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برگزار شد. بر این اساس در سال جاری دو تا سه رویداد مهم در ناژوان رقم می‌خورد.

حسن شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث کلکتور آب در ناژوان از سال‌ها قبل در دستور کار بوده است و بودجه مورد نیاز در این خصوص پیش‌بینی شده است و در حال حاضر پیمانکار مشغول احداث کلکتور آب فضای سبز ناژوان است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به احداث مخازن ذخیره آب فضای سبز در این مجموعه، افزود: احداث مخزن شماره سه و چهار آب فضای سبز که به آبیاری صحیح‌تر و بهتر در ناژوان کمک می‌کند در حال انجام است به علاوه برنامه‌های دیگری نیز در حوزه فضای سبز و آبیاری درختان ناژوان پیش‌بینی شده است که  به محض تصویب به وسیله حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمایشی که در هفته گذشته و روزهای اخیر وجود داشته، تدابیر ویژه‌ای برای آبیاری هرچه بهتر و بیشتر فضای سبز ناژوان در حال انجام است.

شفیعی با بیان اینکه شیفت‌بندی برای آبیاری فضای سبز متناسب با وضعیت دمایی انجام می‌شود، گفت: با توجه به فراوانی چنارها در ناژوان باید برنامه‌ ویژه‌ای برای آبیاری این گونه درختان مدنظر قرار بگیرد که در این زمینه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ورود پیدا کرده است.

شفیعی ادامه داد: امیدواریم هیچگونه تنشی برای گونه‌های چنار ناژوان نداشته باشیم و فصل گرما را به خوبی سپری کنیم.

وی تاکید کرد: درخت چنار معمولا تحمل دمای بالاتر از ۳۴ درجه را ندارد و آغاز به خزان شدن می‌کنند و برگ‌های آنها رو به زردی می‌رود، به همین دلیل برنامه‌هایی برای تقویت ریشه و آبیاری بیشتر این گونه درخت مدنظر قرار گرفته است تا چنارها در مقابل گرما، مقاومتر باشند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ابراز امیدواری کرد: فصل گرما در ناژوان به خوبی پشت سر گذاشته شود و تنشی برای درختان سرسبز ناژوان ایجاد نشود.

کد خبر 380352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.