گالری‌های هنری بر فراز پارک‌ طولی نیویورک

دو مکان متروکه در فضای زیرین "پارک طولی" نیویورک جای خود را به گالری‌های هنری در منطقه چلسی داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از شرکت‌های معماری معروف شهر نیویورک، دو گالری هنری متصل به هم را در یکی از فضاهای متروکه، که قبلا به عنوان یک منطقه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، در قسمت پایینی "پارک طولی راه آهن" این شهر برپا کرده‌ است؛ پارک‌ طولی روی خط قدیمی راه‌آهن حمل‌ونقل، بر فراز خیابان‌های سمت غرب منهتن، قرار دارد.

یکی از این گالری‌های هنری، که در ساختمان اصلی و دقیقا در زیر پارک طولی واقع شده است، مساحتی حدود هزار متر مربع دارد و مجموعه‌ای از ۹ نمایشگاه‌ هنری را در برمی‌گیرد، که این نمایشگاه‌ها از طریق یک راهروی مرکزی به هم متصل می‌شود. فضای داخلی این گالری برای حداکثر بهره‌گیری از فضا و نور بهینه شده است. راهروی مرکزی دارای کفپوش‌های بتنی است و به صورت شیب‌دار ساخته شده است که این نوع طراحی باعث حفظ سبک صنعتی گالری و یادآوری عملکرد قدیم این فضا شده است.

نمای گالری به رنگ برنز روشن است که همین طراحی رنگ نیز باعث ایجاد پیوند بین این گالری و فضایی شده است که قبلا به مدت نیم قرن برای بازیافت فلزات مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساختمان مجاور، که میزبان یک گالری چندمنظوره است، به عنوان سالنی برای نمایش آثار هنری با حداکثر انعطاف‌پذیری فضایی و نورپردازی داخلی عمل می‌کند. فضای نمایشگاه نسبتا بزرگ است و در آن کارهای هنری بزرگ به نمایش گذاشته می‌شود. سقف داخلی نمایشگاه بسیار جلب توجه می‌کند و به شکل جعبه‌های توخالی از جنس بتن ساخته شده است که باعث عبور نور طبیعی از خارج ساختمان به داخل می‌شود. فضای درون این گالری بسیار با ظرافت و جادار طراحی شده است و دارای عناصری شبیه به عناصر صنعتی، مانند سقف بتنی، است. پشت بام این ساختمان مانند یک باغ بی‌نظیر طراحی شده است تا چشم اندازی برای بازدیدکنندگان پارک های طولی باشد.

پروژه ساخت این دو گالری هنری در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، و در اواخر سال ۲۰۱۸ به پایان رسید.  

کد خبر 380348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.