خط قرمز تامین آب کشت بهاره حفظ ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد است

استاندار اصفهان گفت: تامین کشت آب بهاره به شرط حفظ ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد برای کشت پاییزه مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون جلسه روز گذشته شورای عالی سازگاری با کم آبی که در تهران برگزار شد، اظهارکرد: وزیر نیرو و معاونانش، نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با حوزه آب، معاونان وزیر کشور، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری و دو نماینده از صنف کشاورزان دو استان در این جلسه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بیش از ۷۸۰ میلیون متر مکعبی آب پشت سد زاینده‌رود پیشنهاد تخصیص اب برای کشت صیفی‌جات و اشجار را ارایه دادیم، افزود: بنا بر پیشنهاد اعلام شده این آب برای کشت در غرب، شرق و شمال اصفهان در نظر گرفته شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با توجه به ارایه دیدگاه‌های کارشناسی موفق به تخصیص آب برای کشت صیفی‌جات شدیم، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد حداقل ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده رود برای کشت پاییزه بماند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری نیز شاهد بارش‌های خوبی باشیم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشید که تامین آب شرب خط قرمز وزارت نیرو و استانداری اصفهان است و مابقی آب موجود برای کشت پاییزه تخصیص می‌یابد.

رضایی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد تا اول مهر ماه سال جاری ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه مردم در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آب شرب صرفه‌جویی را یک اصل قرار دهند، تصریح کرد: امیدواریم آب به گونه‌ای مصرف شود که مقداری از آن به تالاب گاوخونی هم برسد.

کد خبر 380327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.