آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد.

به گزارش ایمنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های «سخت» تازه‌ای علیه ایران اعمال می‌کند.

ترامپ روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تحمیل کرد، اما مدعی شد که می‌خواهد با ایران به توافق برسد.

وی که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

ترامپ افزود: «ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا این تحریم‌ها با ساقط شدن پهپاد این کشور توسط پدافند ایران ارتباط دارد، گفت می‌تواند مرتبط باشد، اما گفت حتی در صورت عدم وقوع این حادثه نیز این دور از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

وی افزود: «ما خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم همین کار را می‌کنیم.»

ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش در مورد اینکه آیا به دنبال مذاکره با ایران است، گفت: «دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد.»

منبع: فارس

کد خبر 380322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.